یک تولیدکننده زعفران در گفتگو با اخبار چاپ :
همین کیفیت بسته بندی بازار داخلی را راضی نگه می دارد


یکی از تولیدکنندگان و فروشندگان محصول زعفران معتقد است بازار داخلی با همین کیفیت ضعیف بسته بندی راضی شده و تولیدکنندگان سرمایه خود را صرف بسته بندی لوکس زعفران نمی کنند.

رضاساداتی تولیدکننده و فروشنده زعفران در گفتگو با اخبار چاپ پیرامون دلایل عدم کیفیت مناسب بسته‌بندی در تولید زعفران اظهار داشت: بسته بندی زعفران در ایران فاقد استانداردهای لازم است و این امر به لحاظ موادی که باید برای بسته بندی بکار برودنیاز به تزریق گازی دارد که درون بسته بندی باید باشد تا ماندگاری محصول را بالا ببرد. در این خصوص سرمایه گذاری‌های لازم انجام نشده است.
این فروشنده زعفران در توضیح این امر گفت:زمانیکه نیاز بازار داخلی بیشتر است . در اینصورت فروشندگان نمی خواهد آنها نسبت به ارتقای کیفیت بسته بندی محصولات خود گام بر دارند زیرا هزینه بالا می رود. به طور مثال زعفرانی که  15 هزار تومان در حال حاضر به فروش می رسد با یک بسته بندی لوکس قیمت آن تا 19 هزار تومان در هر مثقال افزایش می یابد باید دانست بازار بدون توجه به کیفیت محصول به دنبال قیمت تمام شده ی کمتر می باشد.
ساداتی دلایل عدم توفیق در صادرات مناسب را در مرحله اول، بازاریابی ضعیف برای محصول ایرانی در خارج ار کشور دانست و گفت: کیفیت بسته بندی فعلی به خوبی بازار داخلی را راضی می کند و به همین دلیل تولیدکنندگان سرمایه خود را صرف بسته بندی های با کیفیت نمی کنند .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۵ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ پنجم آبانکلیدها : رضاساداتی تولیدکننده و فروشنده زعفران


واصف

بسته بندی زعفران در داخل و خارج می بایست به دو شکل باشد که البته این امر لحاظ می گردد اما اصولا کسانی که بصورت عمده این کار را انجام می دهند بعد از تمهیداتی که واسطه های مقیم در شهرهای تولید کننده زعفران انجام می دهند ( عمده فروشان ) به میزان درخواست زعفران را در پلاستیک های معمولی بسته بندی می کنند و توسط شخص یا پست به مقصد ارسال می گردد سپس زعفران یاد شده در شهری مثل قم که سوهانپزی زیاد در آن رواج دارد نگهداری و مصرف می گردد خیلی از مواقع مشتریان ناراضی هستند از خریدی که بر اساس اعتماد انجام گرفته و علتش بیشتر بخاطر عدم اطلاع کافی از روش نگهداری زعفران است . عدم شناخت از روشهای بسته بندی و موادی که امکان نفوذ هوا را به صفر میرساند و عدم استفاده از متریالهایی که ضریف نغوذ بو رنگ و رطوبت و نور را در حد صفر نگه میدارد موجب می گردد که زعفران افت کیفیت داشته باشد اینها اطلاع رسانی لازم دارد باید فیلم های آموزشی در رسانه ملی پخش شود باید حمایت های لازم صورت گیرد و مردم متوجه شوند که یک بسته بندی فقط ظاهرسازی نیست بلکه امکانی خوب برای نگهداری است باید کار فرهنگی و علمی صورت بگیرد شاید خوب باشد از همین بسته بندی های ضعیف و ارزان اطلاع رسانی را شروع کرد تا کم کم با ارتقاع تفکر و اطلاعات مردم کوچه و بازار ایشانرا سوق داد به سمتی که هزینه بسته بندی را بپذیرند





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: