پول یا هنر!!!کدامیک؟
هنر شیشه گری یا بسته بندی عسل و مربا


بسیاری از کارگاه‌های شیشه گری در استانها به‌دلیل کسادی بازار و نبود حمایت از سوی متولیان امر کاملا تغییر کاربری داده و به جای پرداختن به هنر شیشه گری و تولید آثار هنری در حال تولید شیشه برای بسته بندی عسل و مربا هستند.
حمید عسگر زاده کارشناس صنایع دستی اصفهان در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: امروزه تمام محصولات تولیدی نیازمند بسته‌بندی مناسب هستند. بسته بندی علاوه بر محفوظ نگاه داشتن کالا در زمان حمل و نقل، عمل هویت سازی را نیز انجام می دهد و خریدار را از سالم بودن محصول مطمئن می سازد.
وی گفت:بدلیل آنکه نحوه بسته‌بندی کالا در بازاریابی و معرفی محصول بسیار موثر است تولیدکنندگان از روش های مختلفی برای بسته بندی کالای خود استفاده می نمایند. یکی از این روش ها استفاده از شیشه برای بسته‌بندی محصولات تولیدی از جمله عسل و مربا است. استفاده از شیشه در صنعت بسته بندی تنها به کمک صنعتگران شیشه میسر شده است.
حمید عسگر زاده خاطر نشان کرد:متاسفانه صنعت شیشه گری در حال منسوخ شدن است. و بسیاری از کارگاه‌های شیشه گری در استانها به‌دلیل کسادی بازار و نبود حمایت از سوی متولیان امر کاملا تغییر کاربری داده و به جای پرداختن به هنر شیشه گری و تولید آثار هنری در حال تولید شیشه برای بسته بندی عسل و مربا هستند.
وی تصریح کرد:عدم حمایت مسئولین باعث بروز مشکلات بی شماری برای صنعت گران در این حوزه شده است. به طوری که هنوز جواز کسب صنعتی آنها مورد تایید نیست و باید به جای مالیات صنعتی مالیات تجاری پرداخت نمایند.
کارشناس صنایع دستی اصفهان از دیگر مشکلات این صنعت را عدم تسهیلات دانست و گفت:یکی از دغدغه های صنعت‌‌گران بیمه است با وجود آنکه یک سال از وعده بیمه هنرمندان و صنعتگران گذشته است؛ مسئولین دریافت بیمه را منوط به قبولی در امتحانات کار و دانش می دانند. متاسفانه جواب مسئولین برای این تاخیر یک ساله به هنرمندانی که بیش از 50 سال از عمر خود را وقف هنر کرده اند قابل هضم نیست و صنعت گران همچنان در انتظار بیمه خود به سر می برند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۴ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ چهارم آبانکلیدها : حمید عسگر زاده کارشناس صنایع دستی اصفهان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: