امرالله فرهادی و مجید عباسی انتخاب کردند:
90 پوستر ارزشمند لهستانی هدیه به ایران


كشیشتف دیدو كلكسیونر لهستانی 90 پوستر ارزشمند لهستان را به ایران هدیه كرد. آثاری از هنرمندان جوان لهستانی و دیگر هنرمندان قدیمی است كه برخی نیز در قید حیات نیستند.

اخبارچاپ: كشیشتف دیدو كلكسیونر لهستانی 90 پوستر ارزشمند لهستان را به ایران هدیه كرد. در این مجموعه آثار ارزشمندی که توسط امرالله فرهادی و مجید عباسی انتخاب شده است؛ آثاری از هنرمندان جوان لهستانی و دیگر هنرمندان قدیمی است كه برخی نیز در قید حیات نیستند. این در حالی است که بسیاری از پوسترهای قدیمی خرید و فروش می شوند.
این مجموعه آثار از مجموعه ارزشمند «كشیشتف دیدو» مالك كلكسیون پوسترهای «كشیشتف دیدو» و بنیان‌گذار گالری پوستر كراكف لهستان انتخاب شده است.
پوستر لهستان صاحب یك مكتب است مثل سوئیس و بسیاری از طراحان گرافیك ایران نیز بسیار علاقه‌مند به این پوسترها هستند و در آثارشان نیز متأثر از پوسترهای مكتب لهستان عمل می کنند. آثار انتخاب شده نیز مربوط به شاخص‌ترین طراحان گرافیك لهستان است كه دوران كمونیسم و سال‌های بعد از آن را دربرمی‌گیرد.
كشیشتف دیدو از معدود كلكسیونرهای گرافیك دنیا است كه در جامعه طراحان گرافیك دنیا بسیار شناخته شده است. كشیشتف دیدو، از علاقه‌مندان پوستر، كلكسیونر و منتقد هنری است كه مقالات متعدد، كاتولوگ و آلبوم‌هایی از تاریخ پوسترهای لهستان را منتشر كرده است؛ و نمایشگاه‌های پوستر، مسابقات و جشنواره پوستر كراكف را در لهستان سازماندهی و مدیریت می‌كند.
این آثار در مدرسه ویژه و در آرشیو آثار مدرسه نگهداری خواهد شد. در نمایشگاهی که 7 آبان ماه سال جاری در مدرسه ویژه برگزار می شود به دلیل کمبود مکان تنها 60 پوستر به نمایش گذاشته خواهد شد. مسئولین مدرسه ویژه علاقمند به برگزاری این نمایشگاه در سطح استان ها نیز هستند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۴ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: