آیا تاثیر خواهد داشت؟
فعالیت خانه مطبوعات به زودی آغاز می‌شود


هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری در تاریخ 3 آبان ماه سال جاری در مصلی تهران برگزار شد

اخبار چاپ:محمد حسینی در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری اظهار داشت: رسانه ها در انتقال اطلاعات به مردم نقش بی بدیلی دارند و زمانی که بتواند ذهن و گفتار را به به نوشتار تبدیل نمایند خدمت بزرگی را انجام دادند اقدامی که هر شخصی از عهده این کار بر‌نمی آید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر، 3900 نشریه و روزنامه مجوز فعالیت دارند که از این بین، 3134 نشریه و روزنامه در حال انتشار هستند.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار اگر همین عدد را با قبل انقلاب که 35 نشریه منتشر می شد مقایسه کنیم می بینیم که در این سال ها و بویژه از سال 84 به بعد بیشترین مجوز به نشریه ها داده شده است. برای مثال، اگر در سال 84 در 5 استان روزنامه منتشر می شد، در حال حاضر در 25 استان کشور روزنامه و نشریه منتشر می شود.

حسینی گفت: رسانه های ما باید با همکاری رسانه های منطقه انحصار را بشکنند و تنها به اخبار رسانه های غربی تکیه نکنند.
وی به برخی از تاکتیک های دشمن در جنگ نرم اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای هیجانی در دنیا، اختلاف افکنی، فریب افکار عمومی، تبدیل نقاط قوت به ضعف، برجسته سازی مسائل حاشیه‌ای، شایعه، تکرار مسائل، تهمت زدن به افراد و ... از جمله تاکتیک های دشمن در جنگ نرم است. به همین جهت ما باید در بحث رسانه ها بتوانیم مثل دیپلماسی تاثیرگذار باشیم.
وی با اشاره به توقیف برخی از روزنامه ها گفت: اگر ما در هیات نظارت به عده ای تذکر می دهیم، برای این است که دشمنان از برخی مطالب و تحلیل های روزنامه ها علیه نظام استفاده منفی نکنند.
وی افزود: امیدوارم در این نمایشگاه، نشست های جدی برگزار شود و در خصوص مسائل مطبوعاتی مناظرات مناسبی صورت گیرد.
وی با اشاره به این که فعالیت خانه مطبوعات به زودی آغاز می شود، گفت: باید حضور روزنامه نگاران و مسئولان روزنامه ها و نشریات مختلف در نمایشگاه امسال پررنگ باشد. ما هم از مسئولین اجرایی کشور می خواهیم حضور خود را پررنگ تر کنند.
حسینی افزود: نمایشگاه امسال فرصت مناسبی است تا مطبوعات ایران حضور خود را در عرصه های بین المللی به اثبات برسانند.
وی در پایان از کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روزنامه ها، نشریات، خبرگزاری ها تا پایان هفدهمین نمایشگاه خبر داد.
در ادامه محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در سخنانی به افزایش سطح کمی و کیفی
نمایشگاه مطبوعات در سال جاری پرداخت و گفت: معمولا اهالی رسانه یک سویه با مخاطبان خود سخن می گویند و در چنین همایش عظیم رسانه ای، مخاطبان شما این فرصت را دارند با شما صحبت کنند و خواسته ها، نیازها، پیشنهادات و انتقادات خود را با شما در میان بگذارند
وی افزود: هر چند معتقد هستیم تا رسیدن به یک جایگاه مطلوب فاصله نسبتا زیادی داریم.
رامین نمایشگاه امسال را با سال گذشته مقایسه کرد و گفت: سال گذشته، حدود 480 غرفه داشتیم اما امسال حدود 700 غرفه در نظر گرفته شده است که قریب به 600 غرفه تکمیل شده همچنین 2400 رسانه فعال از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۴ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: