دیدگاهی متفاوت از یک کارشناس بسته بندی:
بسته بندی را برای کالا ضروری نمی دانم


ابطحی را به عنوان یکی از مخالفان سر سخت بسته بندی کالا می شناسند خود وی ضمن ارائه توضیحاتی در این باره نظر دیگری دارد...

سید محمود ابطحی در گفتگو با اخبار چاپ در پاسخ به این سوال که چرا شما را از مخالفین بسته بندی معرفی می کنند اظهار داشت: بنده مخالف بسته بندی نیستم اما در عین حال بسته بندی را برای کالا ضروری نمی دانم،در واقع مخالف سمینارها و جلساتی هستم که در این زمینه برگزار می شود.
عضو انجمن پسته ایران با بیان اینکه وقتی بازار تصمیم به بسته بندی کالا ندارد ،به چه دلیل باید اقدام به بسته بندی کالا بکنیم اضافه کرد: بسته بندی کالا مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه بیش از صد سال است که کالا در ایران بسته بندی می شود. زمانی در صندوق و امروز در سلفون و کارتن،اما باید پرسید چرا با این قدمت پیشرفت چندانی در بسته بندی نداشته ایم؟
وی در پاسخ به همین سوال ادامه داد: به این دلیل در بسته بندی پیشرفت نداشته ایم که سودی در این کار نبوده و نیست.
مشتریان خارجی این محصولات را فله ای می خواهند زیرا علاوه بر آنکه بسته بندی ایرانی را نمی پسندند و با کیفیت نمی دانند، ترجیح می دهند ارزش افزوده حاصل از بسته بندی به کشور خودشان تعلق بگیرد.
ابطحی با بیان اینکه مشتریان خارجی حتی تعرفه ها را هم تعیین کرده اند تصریح کرد: با این اوصاف آیا هنوز بحث هزینه بسته بندی ضرورت دارد؟
وی درباره تحریم های اعمال شده علیه کشورمان و تاثیرات احتمالی آن بر بازار متذکر شد:تحریم ها همیشه وجود داشته اند و فقط شکل آن تغییر کرده و کمی علنی تر شده است.
ابطحی در پایان درباره دخالت دولت در امر صادرات خاطر نشان کرد :با همه تلاش هایی که دولت انجام داده و می دهد و نیز اعطای مشوق های مختلف برای صادرات و تولید، معتقدم اگر نظارت خود را کمتر کند، در اینصورت صادر کننده و حتی تولیدکنندگان را با توجه به حمایت های خود دستش را بازگذاشته و  امکان این امر که  قدرت اجرایی بالاتر رود،بیشتر می شود .

بهناز حسینی

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۱ آبان


محمد

آقرین، احسنت به دیدگاه مترقی، واقعا باید افسوس خورد که افرادی با این طرز فکر تصدی امور را برعهده دارند. به امید روزی که شایسته سالاری واقعی در این سرزمین حاکم باشد.
عباس

گزارش بسيار خوبي بود.واقعا صنعت چاپ و بسته بندي با بينش صد سال پيش ، بايد جايگاه اين چنيني داشته باشد.





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: