مدیرعامل صنایع چوب و كاغذ مازندران خبر داد:
صادرات 12 هزار تنی كاغذ مازندران به اروپا


مدیرعامل صنایع چوب و كاغذ مازندران از صادرات 12 هزار تن كاغذ این شركت به اروپا خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از فارس: مدیرعامل صنایع چوب و كاغذ مازندران از صادرات 12 هزار تن كاغذ این شركت به اروپا خبر داد.
ابوالفضل روغنی گلپایگانی در همایش تجلیل از مدیران واحدهای صنعتی و خدماتی سبز مازندران اظهار داشت: صنایع چوب و كاغذ مازندران سالانه 175 هزار تن انواع كاغذ شامل فولتینگ، روزنامه و چاپ تولید می‌كند.
وی با اشاره به اینكه با راه‌اندازی این كارخانه شاهد كاهش واردات كاغذ به كشور بوده‌ایم، تصریح كرد: این شركت با سرمایه‌گذاری430 میلیون دلار در سال راه‌اندازی شده است كه در شرایط فعلی راه‌اندازی كارخانه‌ای همچون صنایع چوب و كاغذ مازندران 4 تا 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.
روغنی با اعلام اینكه این كارخانه سه استاندارد جهانی و یا همان ایزو را داراست، گفت: سه اولویت كیفیت، توجه به مسائل زیست محیطی، ایمنی و بهداشت شغلی از اهداف این شركت است.
مدیرعامل صنایع چوب و كاغذ مازندران با اشاره به اینكه 2/14 میلیون هكتار جنگل در ایران وجود دارد، بیان داشت: 150 هزار هكتار جنگل برای حفاظت به صنایع چوب و كاغذ واگذار شده است
وی ادامه داد: احیای طرح‌های جنگلداری یكی از اهداف این شركت بوده است كه بر همین اساس طرح جنگلداری این شركت با هدف حفظ، احیا و پرورش جنگل در مناطقی از جنگل‌های شمال اقدام كرده است.
روغنی با اعلام اینكه بسیاری از جنگل‌های مخروبه استان در اجرای طرح‌های جنگلداری این شركت احیا شده است، گفت: یك هزار هكتار از عرصه‌های مخروبه جنگلی احیا شده است.
وی با اشاره به اینكه سالانه 90 هزار تن كاغذ روزنامه، چاپ و تحریری در این شركت تولید می‌شود، یادآور شد: 85 هزار تن كاغذ فلوتینگ (كنگره‌ای) نیز در این شركت تولید می‌شود.
مدیرعامل شركت صنایع چوب و كاغذ مازندران از صادرات 12 هزار تن كاغذ این شركت به اروپا خبر داد و تصریح كرد: جدای از صادرات از واردات كاغذ نیز به كشور تا حدودی كاسته شده است.
مدیرعامل شركت صنایع چوب و كاغذ مازندران كه در این همایش این كارخانه به عنوان صنعت سبز در مازندران معرفی شده است، خاطرنشان كرد: واحد تصفیه آب این شركت با ظرفیت اسمی 28 هزار و 512 متر مكعب آب در شبانه‌روز برای تامین مصارف آب صنعتی، كارخانه، آب آشامیدنی و آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی گفت: این شركت بزرگ‌ترین واحد پسماند، تولید و تصفیه آب خاورمیانه را دارد.
روغنی در پایان استفاده از برق‌های خورشیدی در یكی از واحدهای تولیدی صنایع چوب و كاغذ مازندران را یكی از فعالیت‌های این شركت عنوان كرد و افزود: در سال گذشته 11 میلیارد تومان هزینه‌های زیست محیطی در این شركت انجام شد

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۲۹ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: