رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران كتاب دانشگاهی:
تعداد نمایشگاه‌های سالانه دانشگاهی را افزایش می‌دهیم


انجمن ناشران دانشگاهی درنظر دارد تعداد نمایشگاه های دانشگاهی را در سال از یك دوره به چند دوره افزایش دهند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه كتاب‌های تخصصی دانشگاهی محمد حسین زارع ، عضو هیات مدیره انجمن ناشران دانشگاهی با اشاره به ضرورت برپایی چنین نمایشگاهی گفت: با توجه به پیشرفت روزانه علم حداقل در سال باید یك‌بار چنین نمایشگاهی در كشور برپا شود كه به طور تخصصی به كتاب‌های دانشگاهی بپردازد.

این درحالی‌است كه انجمن ناشران دانشگاهی درنظر دارند تعداد این نمایشگاه را در سال از یك دوره به چند دوره افزایش دهند.

زارع همچنین به ضرورت استقلال علمی كشور اشاره وخاطرنشان كرد: ما باید به روزی برسیم كه كشورمان به نسبت جمعیتش در تولید علم درجهان سهم داشته باشد و این میسر نمی شود مگر با برداشتن گام‌هایی در این مسیر كه این نمایشگاه از این اقدامات است.

وی ارج نهادن به علم و قشر دانشگاهی در كشور را یكی دیگر از گام‌ها در این مسیر دانست و گفت: خوش‌بختانه در حال حاضر خانواده‌ها برای درس خواندن فرزاندانشان تلاش می‌كنند و از هرگونه فداكاری در این زمینه دریغ نمی‌كنند و این خود نشانه مثبتی است.

رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران كتاب‌های دانشگاهی همچنین بر ضرورت ارتقا جایگاه دانشگاه در جامعه تاكید كرد و گفت: به همین دلیل سعی كردیم از تمامی ناشران دانشگاهی برای شركت در این نمایشگاه دعوت كنیم و از این طریق به بالارفتن سطح علمی كتاب‌های كتابخانه‌های دانشگاه‌های كشور كمك كنیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۲۸ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: