به همت اداره‌كل پژوهش و نوآوری نهاد كتابخانه‌های كشور گردآوری شد:
مقالات هفتاد و پنجمین كنفرانس سالانه ایفلا


: اداره‌كل پژوهش و نوآوری نهاد كتابخانه‌های كشور، مقالات هفتاد و پنجمین كنفرانس سالانه ایفلا حوزه كتابخانه‌های عمومی را گردآوری و منتشر كرد

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از روابط عمومی اداره‌كل پژوهش و نوآوری نهاد كتابخانه‌های كشور: مجموعه مقالات گردآوری شده توسط این اداره كل برگرفته از هفتاد و پنجمین كنفرانس سالانه ایفلا است كه در سال 2009 میلادی در شهر میلان ایتالیا برگزار شد. در راستای برنامه اداره‌كل پژوهش و نوآوری نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور در حوزه نشر، تهیه مجموعه‌های جامع از مقالات ارایه شده در كنفرانس‌های ایفلا با موضوع كتابخانه‌های عمومی از سال 1388 هجری شمسی آغاز شده و كتاب مقالات كتابخانه‌های عمومی ایفلا 2009، نخستین اثر از این مجموعه است.
مجموعه مقالات كتابخانه‌های عمومی ایفلا 2009، در 268 صفحه به ویراستاری «مهرداد نیكنام »ترجمه شده است، كه "حافظه، اصالت و هویت فرهنگی" ،"نقش برنامه‌ها، خدمات و مجموعه‌های كتابخانه‌ای در اجتماع‌سازی"، ،"رویكردی ساختارگرا به آموزش سواد رسانه‌ای"، "نقش كتابخانه"،و "برای سیری در آثار هنری اسلامی به ما بپیوندید" از جمله مقالات این مجموعه است.
"پروژه تیبیدابو: تحلیل تطبیقی وضعیت و تحول خدمات كتابخانه‌های عمومی شهرها و مناطق در سراسر جهان"،"سواد میان‌كنشی: قدم زدن در آشفته بازار" و "بسط خدمات برای تحقیقات تاریخی محلی از طریق پروژه رقومی كردن؛ مطالعه موردی كتابخانه عمومی" در این مجموعه موجودند.
"امداد‌رسانی به كاركنان كتابخانه‌های عمومی روستایی: ابزاری مناسب برای اشاعه اطلاعات بهداشت مصرف‌كننده"، "طراحی كتابخانه‌های فردا از نگاه كودكان"، "فرهنگ رسانه‌ای كودكان: كلیدی برای كتابخانه‌های آینده"، "سواد بصری: كمیك بودن یا نبودن؟ ترویج سواد با استفاده از كمیك"،"ایجاد محیط ‌هایی برای كودكان و نوجوانان در كتابخانه‌های عمو‌می"، "طراحی فضایی برای كودكان در كتابخانه‏های عمومی كشورهای درحال رشد: مطالعه موردی كتابخانه عمومی اندونزی" و "برنامه كتابخانه كودكان و نوجوانان كتابخانه عمومی جكسون‌ویل" از دیگر مقالات این مجموعه به شمارمی روند
شایان ذکر است كنفرانس‌‌های ایفلا از سال 1928 تاكنون به استثنای سال‌های 1940- 1946، به‌دلیل مشكلات دوران جنگ جهانی دوم همه ساله در یكی از كشورهای جهان برگزار شده است. هفتاد و پنجمین کنفرانس سالانه ایفلا (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات كتابداری)رد میلان ایتالیا برگزار شده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲۷ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: