دوسالانه تصویرگری براتیسلاوای اسلواكی برگزار می شود
حضور 100 کشور در دوسالانه تصویرگری


حدود 100 كشور در برگزاری دوسالانه تصویرگری براتیسلاوای اسلواكی مشاركت دارند. ایران نیز بارها در این دوسالانه حضور داشته و تصویرگران ایرانی جوایزی را نیز به خود اختصاص داده اند.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان از تصویرگران خواسته است تا آثار منتشر شده خود را برای ارسال به براتیسلاوا در اختیار كانون قرار دهند. علاقه‌مندان برای ارسال آثار تصویرگری منتشر شده خود در قالب كتاب تا 20 فروردین سال آینده فرصت دارند.
گفتنی است در سال 2007 "فرشید شفیعی" برای تصویرگری کتاب زربال سیب طلای براتیسلاوا را برد و "هدا حدادی" پلاک (نشان) براتیسلاوا را به ایران آورد.
این دوسالانه از ۱۹۶۷ آغاز به کار کرده و آلبین برونوفسکی Albin Bronovsky تصویرگر مطرح اهل اسلواکی از موسسان آن بوده است. جایزه نخست BIB مبلغ ۳۵۰۰ کرون و تندیس ویژه است که تنها به یک تصویرگر اهدا می‌شود. جایزه سیب طلایی، جایزه دوم این مسابقه است که به همراه جایزه نقدی به پنج تصویرگر برتر داده می‌شود. ۱۰ نفر از تصویرگران نیز پلاک ویژه و چهار نفر دیپلم افتخار دریافت می‌کنند.
علاوه بر جوایز اصلی BIB کاتالوگ این دوسالانه هم تاکنون آثار تصویرسازان دیگر ایرانی همچون «نگین احتسابیان»، «مرحوم علی نامور»، «علی بوذری»، «علی مفاخری»، «امیر شعبانی‌پور»، «پژمان رحیمی‌زاده»، «پیمان رحیمی‌زاده»، «محمدعلی بنی‌اسدی»، «مهکامه شعبانی»، «میترا عبداللهی»، «لیلی درخشانی»، «عطیه مرکزی»، «رضا لواسانی»، «ویدا ربانی»، «سیدمحمدمهدی طباطبایی»، «هاله، لادن و فرشته نجفی» و چندین تصویرگر دیگر را به خود دیده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۶ مهر


نازنین راستی

سلام بینان گزار این دوسالانه آلبین برونوفسکی نیست. او بنیان گزار مرسه تصویرگری استو نخستین دوره ی کارگاه تصویرگری را در دوسالانه ی براتیسلاوا برگزرا کرده است





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: