گفتگو با محمد باغبانی جم مدیرعامل شرکت بهامین پویا
سدهای سرمایه گذاری باید برداشته شود


اگر سد سرمایه گذاری در این صنف برداشته شود؛ نیاز به منابع بانکی نخواهیم داشت.

محمد باغبانی جم مدیرعامل شرکت بهامین پویا در گفتگو با اخبارچاپ اظهار داشت: بر اساس ساختاری که در بخش اجرایی صنعت چاپ ایران دیده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؛ افرادی که مجوز نداشته و شناخته شده نیستند نمی‌‌‌‌توانند صاحب ماشین‌‌‌‌‌‌آلات چاپ شوند. این افراد در ابتدا باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز تهیه نموده؛و بعد اقدام به خرید نمایند، موضوعی که در نظر گرفته نمی‌‌‌‌شود مدت زمانی است که صرف این اقدام حاشیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود به طوری که خرید دستگاه و ماشین آلات توجیه خود را از دست می‌دهد.
مدیرعامل شرکت بهامین پویا تصریح کرد: به دفعات و در موارد متعدد این بحث را داشته ایم که سرمایه‌گذار با پول نقد و آماده برای یک سرمایه گذاری بزرگ است؛ اما آنقدر در پیچ و خم ارشاد و اتحادیه گرفتار شده است که منصرف می شود. قدر مسلم مخالف بحث ممیزی نیستیم؛ اما نباید دست سرمایه گذاران را بست ما یک صنف کوچک هستیم و در کل ایران چیزی حدود 5 هزار چاپخانه تاسیس شده است و از این تعداد حداکثر1500 تا 2000 چاپخانه وجود دارد که امکان سرمایه گذاری و به روز سازی ماشین آلاتشان را دارند.
محمد باغبانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جم بیان کرد: چاپخانه ها نیز منابع محدودی دارند و نمی توانند به صورت گسترده در به روز رسانی ماشین آلات سرمایه گذاری کنند از طرف دیگر، راه وارد شدن سرمایه گذار جدید را در این صنف بسته ایم. اگر سد سرمایه گذاری در این صنف برداشته شود؛ نیاز به منابع بانکی نخواهیم داشت. با توجه به ارزش افزوده بالایی که در این صنف وجود دارد اگر واقعیات این صنف به صورت شفاف به سرمایه گذاران اعلام شود مطمئنا سرمایه گذاران زیادی را به راحتی جذب خواهیم کرد؛ به شرط آن که موانع را از میان برداریم.
وی اذعان داشت: راه هایی هست که کنترل و هم ممیزی انجام شود. و هم اجازه داد که سرمایه گذاران جدید وارد این صنعت شوند. همان نظارتی که وزارت بهداشت بر تولیدات غذایی دارد؛ وزارت ارشاد نیز می تواند بر محتوای فرهنگی تولیدات چاپی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت بهامین پویا گفت: معضلات بسیار زیاد است. از یک سو امکان ورود سرمایه خارج از صنف وجود ندارد. و از سوی دیگر منابع و تسهیلات بانکی به این صنف اختصاص داده نمی شود. علاوه بر این مشکلات فرسودگی ماشین آلات است ماشن آلات جدید هم بعد از 5 سال فرسوده می شوند. با این مشکلات چه باید کرد؟ صنعت گران چاپ در کشورهای همسایه، سرمایه گذاری های کلان انجام داده اند و فاصله ما با آنها روز به روز بیشتر می شود. برای جبران این فاصله و جلوگیری از خارج شدن منابع بازار، باید تجدید نظری در این بخش انجام گیرد؛ و اجازه سرمایه گذاری در این صنعت به سرمایه دار داخلی داده شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۵ مهر


چاپخانه دار

مشكل ديگري كه در صنعت چاپ وجود دارد و حضرت باغباني به آن اشاره نكردند ، وجود نمايندگي هاي غير معتبر فروش ماشين آلات است با يك دفتر 50 متري و 2 فروند كارمند و هيچ گونه خدمات و پشتيباني و ادعاي بزرگتر از قد قامت . اگر همين قوانين به قول جناب دست و پاگير نبود كه اموال مردم نگون بخت به تاراج همين دوستان رفته بود. شما هم اي دوستان اخبار چاپ در گزارش مطالب از افراد خوش نام استفاده كنيد . انشاء الله
علی کاویانی

انحصار همیشه مانع توسعه و رشد بوده و فقط حافظ منافع گروه خاصی است. خود انحصار بهترین دلیل بر این امر است که سوددهی بالائی در فعالیت مورد نظر امکان پذیر بوده و متولیان بدلیل منافع شخصی خودشان امکان ورود آزادانه دیگر افراد را سخت تر می نمایند در حالی که جهت کسب رشد بهینه افتصادی می بایست امکان ورود سرمایه های فکری و مالی را به سهل ترین صورت ممکن فراهم نمود.
تحریریه اخبار چاپ:

1. اخبار چاپ، فرصت پاسخگویی را برای مخاطبین این پیام محفوظ می داند. 2. تحریریه اخبار چاپ در طول دوران فعالیت خود همواره سعی نموده است، موضوعات مختلف را از ناحیه اشخاص موجه و معتبر صنعت چاپ کشور پیگیری نماید. حداقل اشخاصی که از نهادها و مراکز قانونگذاری و نظارتی کشور، مجوزهای لازم را دریافت نموده اند. این خط مشی همیشه از سوی تحریریه اخبار چاپ پیگیری می شود. اگر چنانچه برخی از دوستان و مخاطبان اخبار چاپ نظری غیر این دارند، مستندات خود را ارائه نمایند تا کلیه بدنه صنعت چاپ کشور با موضوع آشنا شوند.
فروشنده ماشین آلات

پاسخ جناب چاپخانه دار: 1-ادبیات بکار رفته از یکطرف بیانکر عمق کینه و حسادت فرد یادشده بوده و از طرف دیگر نشاندهنده میزان تاثیرگذاری نمایندگی های بقول ایشان غیر معتبر می باشد که انحصار بازار را از باندهای مافیائی که به لطایف الحیل بازار را در قبضه خود داشتند خارج نموده است. بدیهی است این گفتار، دست و پازدن های ایادی و پادوهای این باند های مافیائی است و گرنه کسی که محق بوده و مستند سخن می گوید نیازی به پنهان نمودن هویت خود ندارد. 2- نمایندگی های فروش غیرمعتبر ، ادعای بی موردی است چرا که شرکتهای معتبر سازنده ماشین آلات ، بعد از بررسی دقیق و کامل از همه جهات ، افراد و شرکتهائی را جهت نمایندگی خود انتخاب و اعلام می نمایند. 3- نصور ضربه زدن با تهمت و افترا در پس نام مستعار، توهمی بیش نیست و فقط دلخوش کننده فرومایگان است. 4-آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است . الحمدا.. ارگانهای متعدد حسابرسی در کشور موجود بوده و مدعی می تواند مستندات خود را به آنها و یا افکار عمومی ارائه دهد.
ع . ز

چی میشد روزی برسد که این صنف به گلستان تبدیل شود و دست افراد زورگو و مافیاازاین کار کنده شود چه بساکسانی دل سوخته مثل آقایانی باشند ... که دلشان برای این صنف بسوزدو نمیتوانند کاری بکنند...
ن. ج.

وقتی مسئولین اتحادیه قراردادهای نون وآبدار مثل کتاب درسی عراق را برای خود برمیدارند و جهت تصاحب آن هرگونه خلافی را مرتکب می شوند که الحمدا.. الان گندش درآمده است و یا کارمندان اداره چاپ و نشر صاحب چندین چاپخانه می شوند مشخص است که اگر کسی به این آقایان باج ندهد باید انواع تهمت ها و اهانت ها را تحمل کند.
رضا

بدلیل انحصار هست که فردی با سطح تحصیلات سیکل ...... اتحادیه می شود و یا فرد مشابه دیگری در جندین اتحادیه و تشکل عضو هیئت مدیره می گردد. اینها هستند که با به فساد کشاندن دیگران کشور را پر از ماشین آلات دست دوم کرده اند.
مهدی

اگر انحصار شکسته شود و افراد تحصیل کرده جهت سرمایه گذاری وارد صنف بشوند طبیعتا مافیای واردات ماشین آلات امکان فروش ماشین آلات دست دوم و مستهلک رااز دست خواهد داد. بدیهی است این مافیا براحتی از سود بادآورده خود نمی گذرد. افراد تحصیل کرده هیچگاه در قید و بند برند و مارک نبوده و با مطالعه و بررسی بهترین ماشین آلات را فارغ از شهرت کاذب آنها انتخاب می کنند و این برای خیلی ها خوش آیند نیست.





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: