كسب رتبه اول چاپ كتاب دینی در شهریور امسال
رشد 12 درصدی چاپ کتاب در سال 89


معاون امور فرهنگی از رشد 12 درصدی شمارگان كل كتاب‌های چاپ شده در شهریور ماه امسال خبرداد.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی: بهمن دری معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از كسب رتبه اول انتشار كتب دینی در شهریور امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: تحلیل و مقایسه آمار وضعیت نشر و چاپ كتب در شهریور ماه امسال نسبت به مشابه همین زمان در سال گذشته نشان از رشد و افزایش چاپ و انتشار كتب دینی نسبت به سایر موضوعات دارد.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اختصاص رتبه اول انتشار كتاب به موضوعات دینی در شهریور امسال نشان از نتیجه دادن هدف گذاری صورت گرفته توسط معاونت است كه این خود جای امیداوری دارد.
بهمن دری تصریح کرد: متأسفانه كتاب‌ها باموضوع دین طی سال گذشته در رتبه سوم و بعد از ادبیات و علوم عملی قرار داشته كه حتی تا پنج ماهه اول سال جای نیز وضعیت نشر كتب دینی به همین صورت بوده است.
معاون امور فرهنگی گفت: براساس آمار مؤسسه خانه كتاب بیشترین عناوین كتاب‌های چاپ شده در ماه گذشته با 903 عنوان به حوزه دین اختصاص دارد كه بعد از آن به ترتیب موضوع ادبیات با 862 عنوان و علوم عملی 827 در مقام دوم و سوم جای گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: تعداد كل كتاب‌های منتشر شده در شهریور امسال نسبت به شهریور سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است و چاپ عناوین اولی 16 درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی همچنین از كاهش 3 درصدی كتب چاپ مجدد خبر داد و گفت: البته این كاهش خود نشانگر رشد كیفی در حوزه انتشار كتاب است.
معاون امور فرهنگی از رشد 12 درصدی شمارگان كل كتاب‌های چاپ شده در شهریور ماه امسال خبرداد و اضافه كرد: شمارگان متوسط كتاب‌های چاپ شده در شهریور ماه امسال 8% افزایش نسبت به شهریور سال گذشته پیدا كرده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۴ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: