گفتگو با مسعود قالیچه چی مدیرعامل شرکت بازرگانی قالیچه چی
تشکیل اتحادیه بسته بندی یک ضرورت است


تجربه نشان می دهد وجود اتحادیه برای واحدهای صنعتی مفید بوده و بسیاری از مشکلات را مرتفع خواهد نمود. صنعت بسته بندی نیز از این قاعده مستثنی نیست

مسعود قالیچه چی مدیرعامل شرکت بازرگانی قالیچه چی در گفتگو با اخبارچاپ اظهار داشت: تجربه نشان می دهد وجود اتحادیه برای واحدهای صنعتی مفید بوده و بسیاری از مشکلات را مرتفع خواهد نمود. صنعت بسته بندی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ قدر مسلم مأمنی خواهد بود تا به خواسته های صنعت گران در این حوزه بها داده و به معضلاتشان رسیدگی شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی قالیچه چی تصریح کرد: ارزش افزوده باراضافه ایست بر دوش خریداران زیرا افزایش 3درصدی قیمت از گمرک آغاز شده؛ تا به دست مصرف کننده واقعی برسد چندین واسطه را پشت سر می گذارد. این عاملی است که مصرف کننده با افزایش قیمت تقریبی 12 درصد روبرو شود.
مسعود قالیچه چی خاطرنشان کرد: اگر دولت در حذف یارانه ها برای واحدهای صنعتی استثناء قائل نشود بسیاری از صنعت گران با مشکلات اقتصادی روبرو شده و به ورته ورشکستگی کشیده می شوند.
وی افزود: در حال حاضر مشکل اکثر واردکنندگان، LC و اعتبارات اسنادی است متاسفانه بانک های دنیا اعبار اسنادی ایران را قبول ندارند و این مشکل عمده ای است که باعث خوابیدن سرمایه و به خطر افتادن آن می شود. به طوری که بعد از گذشت 3ماه همچنان در انتظار ارسال پول خود از صرافی ها به شرکت های کشورهای طرف قرارداد هستیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۲۱ مهر


hamid

با سلام خدمت مسئولین سایت اخبار چاپ خواهشمند است جهت روشن شدن ذهن بنده به سئوالات ذیل پاسخ فرمائید: 1- علت افت فاحش و محسوس اخبار سایت چیست؟ آیا در این صنعت هیچ فعل و انفعالی در حد ملی یا برون مرزی رخ نمی دهد؟ 2- چرا آرشیوها باز نم شود؟ 3- محض اطلاع دوستان دستاندارکار اطلاع رسانی تغییر المانهای یک آرم به لحاظ سایز و یا کشیدن آن ( آرم ) از یک جهت باعث تغییر هویت آرم می گردد. که این در ادبیات رسانه ایبه هیچعنوان قابل بخشش نیست .آیا شما موافق نیستید ؟ 4- بنده این مطلب را خواندم اما اصلا متوجه نشدم ایشان چه فعالیتی در این صنعت دارند. احتمالا شما دستندارکاران متخصص می دانید در این صورت بدانید که معرفی کردن افراد یکی از الزامات است . موافقید؟ 5- خواهشمند است مراجعه ای به موارد آموزشی صفحه آرایی داشته باشید تا امکان صحیح قرار گیری عکسها را در کنار متن داشته باشید .در صورت موافقت بهتر نیست اصلاح نمائید؟ از خداوند منان توفیق روز افزون را برای شما اساتید خواهانم
مهدي رحماني - چاپخانه دار

نظرات دوستان عزيزي كه شما درج مي فرماييد . دقيقاً همان مشكلات صنفي ماست . لطفاً در صورت امكان متخصصين كه با ايشان مصاحبه مي كنيد را به روشي كه خود مي دانيد به ما نيز معرفي كنيد تا بتوان از مشورتهايشان بهره برد .و در ضمن كمي هم از زمينه فعاليتشان در خبر توضيح دهيد . از شما كمال تشكر را دارم .
تحریریه اخبار چاپ:

دوست عزیز و مخاطب ارجمند اخبار چاپ؛ 1. از جنابعالی و دیگر مخاطبان عزیزی که با جدیت و دقت نظر مطالب و اخبار این سایت را مطالعه می نمایید، کمال تشکر و قدردانی را داریم. چرا که این دقت و همراهی موجب دلگرمی و اشتیاق بیش از پیش کارکنان اخبار چاپ خواهد بود. 2. از نقد کارشناسی جنابعالی نیز کمال تشکر و امتنان را دارد. امیدمندیم که نقدهایی اینچنین، همواره ادامه داشته باشد. 3. خصوص بند اول پیام شما: خواهشمند است مقرر فرمایید منظور از افت فاحش اخبار چیست؟ چرا که از اواخر شهریور ماه، اخبار مندرج در اخبار چاپ، چه به لحاظ کیفی و چه از نظر کمی رشد داشته است. 4. بند دوم: نرم افزار جدید این سایت با مشکلات و موارد اندکی مواجه است؛ موضوع در دست پیگیری است و به زودی این مشکلات مرتفع خواهد شد. 5. بند سوم: خواهشمند است با ذکر مصداق عنوان فرمایید. 6. بند چهارم: معرفی اجمالی ایشان در ابتدای مطلب (لید گفتگو) منعکس شده است. به طور قطع همین مقدار معرفی از نظر خبرنگار کفایت می نموده است. 7. بند پنجم: الف ـ کلیه دست اندرکاران تحریریه اخبار چاپ، هنوز خود را کارآموز و هنرجوی این رشته می دانند. لذا خواهشمند است هیچیک را با لفظ استاد خطاب نفرمایید. ب ـ چشم؛ به طور حتم سعی می شود در دوره های آموزشی شرکت نموده و منابع مرتبط را مورد مطالعه قرار دهیم.
hamid

با احترام به اطلاع میرساند ، بنده به عنوان یک مخاطب رشد کیفی را در اخبار به هیچ وجه نمی بینم. به لحاظ کمی نیز همچنین ، مستندات عرایض بنده در خود سایت مستتر می باشد. آیا بهتر نیست به جای توجیه ، حقایق را به پذیریم؟ ضمنا تاریخی که شما فرمودید دقیقا در مقطع نمایشگاه چاپ می باشد. مسئول محترم در مجموعه ای که از مدیران و یا صاحبنظران صنعت چاپ تشکیل شده است قطعا صحبت از Gantt chart به دفعات شده است. اگر اطلاع رسانی مجهز به این سیستم می باشد، قاعدتا به درستی تعریف نشده و یا در صورت تعریف شدن ، هدف گذاری بسیار کوچک بوده است . به صورت کلی می توان عوامل بسیاری را دخیل در رشد آمار دانست ، از این دست مسائل می توان به گذر زمان و آشنایی بیشتر مردم اشاره کرد و همچنین وقوع مسائلی که بازتاب رسانه ای دارد مثل استعفاها یا جایگزین شدنها یا نمایشگاهها و ... با منطق بالایی که در شما عزیزان سراغ دارم می دانم که با بنده موافقید. آیتم دوم : مسئول محترم در لید خبر چه نوشته ای است که من را متوجه کند ؟ گفتگو با مسعود قالیچه چی مدیر عامل شرکت بازرگانی قالیچه چی اگر موافقید می توانیم جلسه پرسش و پاسخ داشته باشیم ( 20 سئوالی ) بازرگانی کاغذ؟ بازرگانی مرکب؟ بازرگانی ماشین آلات دسته دوم ؟ بازرگانی ماشین آلات پیش از چاپ؟ اگر موافقید از این مورد هم گذر کنیم محض اطلاع در حین معرفی سمت و زمینه فعالیت یکی از واجبات است ، حتی برای افرادی که شهیر هستند. در خصوص آرمها نیاز به عرض بنده نمی باشد ، با گذری بر آرشیو اخبار قطعا ملاحظه می فرمائید که آرمها از حالت استاندارد خارج شده است. ضمنا آقای مهدی رحمانی ، یکی از دوستان بنده پیغامی خوشایند برای آن واحد درج کردند ( اطلاع رسانی ) که بعد از پیغام بنده بوده. لطفا بنده را متقاعد نمائید که علت تاخیر در بالا بردن پیغام انتقادی چیست؟ آیا باید پیغام بنده شامل گذر زمان می گردید؟
تحریریه اخبار چاپ

مخاطب محترم اخبار چاپ: 1. براساس نظر سردبیر، این آخرین پاسخ مخاطب محترم سایت خواهد بود. 2. باز هم و برای دومین بار از اهتمام و عنایت ویژه حمید عزیز کمال تشکر و قدردانی را داریم. اما در مورد نظرات جنابعالی: 3. رشد کیفی اخبار خبرگزاری ها و بنگاه های خبری، با روش های مشخصی قابل دسترسی و استحصال است. نخست. آمار مراجعین و مخاطبان رسانه مذکور. در صورتی که آمار تعداد بازدیدکنندگان روند رو به رشدی را نشان دهد، بیانگر بالا رفتن کیفیت اخبار و پوشش مناسب است. (خوشبختانه و بدون اغراق و بزرگنمایی، آمار بازدیدکنندگان اخبار چاپ روز به روز بالا می رود.) دوم. براساس هدف گذاری شورای سردبیری، چنانچه شورای سردبیری و هیات تحریریه رسانه ای برنامه ای استراتژیک و مدون را به منظور ارتقا کیفی و کمی رسانه متبوع خود در نظر داشته باشند، برون ریز آن در خروجی رسانه مشخص می گردد. (آنچه توسط شورای سردبیری اخبار چاپ مورد تأیید قرار گرفته است.) سوم. نظرات مخاطبان و مراجعان به رسانه، (دراین خصوص نیز اکثر مخاطبان ارجمند اخبار چاپ، اقبال و استقبال مناسبی از نحوه و نوع پوشش و اطلاع رسانی این سایت داشته و دارند.) 4. در خصوص رشد کمی اخبار نیز موضوع بسیار روشن و واضح است. فقط برای اطلاع حمید عزیز معروض می گردد: پس از تغییر نرم افزار اخبار چاپ روزانه حداقل 10 عنوان خبر تولید شده و بر روی سایت می رود. حال آن که در نرم افزار قبلی، روزانه تنها 4 خبر منعکس می شد. 5. برنامه ریزی های صورت گرفته برای تحریریه اخبار چاپ توسط تعدادی از دردآشنایان رسانه انجام شده است. پس از تدوین برنامه راهبردی، موضوع با کارشناسان و اساتید مطرح شده و نظرخواهی شد.ضمن احترام به نظر حمید، باور ما این است که برنامه ریزی بسیار دقیقی برای تحریریه اخبار چاپ طراحی شده است. 6. بهتر است به جای فرافکنی و قلب حقیقت در پی اثبات مدعای خود باشیم. درخصوص کشیدگی آرمها باز هم خواهش می کنیم که مستندات خود را ارائه فرمایید. 7. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، همین مقدار معرفی از نظر خبرنگار کفایت می نموده است. از آنجا که موضوع مربوط به مشکلات و مسائل مرتبط با واحدها و شرکتهای بازرگانی ـ به طور کلی ـ بوده است، خبرنگار همین میزان اطلاع رسانی را کافی می دانسته است. 8. نرم افزار اخبار چاپ به گونه ای است که تاریخ درج پیام ملاک فعال سازی قرار می گیرد. بدین شکل امکان ندارد که پیام ها جابجا شوند. (در





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: