تمدید شد
مهلت ارسال پنجمین کتاب سال گرافیک


نظر به استقبال شرکت‌کنندگان و درخواست تعداد دیگری از متقاضیان شرکت در کتاب سال، مهلت ارسال آثار تا 29 مهرماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از دبیرخانه کتاب سال گرافیک دانشجویی: مهلت ارسال آثار برای پنجمین کتاب سال گرافیک دانشجویی تمدید شد.
براساس اعلام دبیرخانه کتاب سال گرافیک دانشجویی، نظر به استقبال شرکت‌کنندگان و درخواست تعداد دیگری از متقاضیان شرکت در کتاب سال، مهلت ارسال آثار تا 29 مهرماه سال جاری تمدید شد.
از آنجایی که تمدید مجدد مهلت شرکت در این فراخوان، موجب تاخیر در انتشار کتاب خواهد شد، این زمان دیگر تمدید نخواهد شد؛ و متقاضیان برای ارسال آثارشان فقط تا پایان ساعت اداری روز پنجشنبه 29 مهرماه سال جاری فرصت دارند.
کتاب سال گرافیک دانشجویی برای نخستین بار و به ابتکار نشر رسم در سال 1383 منتشر شد که سرآغاز نشر آثار دانشجویان گرافیک در کشور محسوب می‌گردد. در کتاب نخست، آثار (نشانه) 35 دانشجوی رشته گرافیک به چاپ رسید.
دومین کتاب سال گرافیک دانشجویی نیز در سال 1384 و در حجم گسترده‌تر منتشر شد. در آن کتاب آثار (پوستر و نشانه) 147 دانشجو از 34 دانشگاه، دانشکده و موسسه آموزش عالی از سراسر کشور ارائه شد.
سومین دوره کتاب سال نیز در سال 1385 در قالب دو کتاب انتشار یافت. برای این دوره نیز 2950 اثر (1814 نشانه و 1146 پوستر) از 276 دانشجو ارسال شد که هیات انتخاب آثار متشکل از استادان قباد شیوا، مصطفی اسداللهی، مسعود سپهر، مسعود نجابتی، عبدالرضا چارئی و امراله فرهادی، تعداد 351 نشانه و 298 پوستر از 193 دانشجو را برای چاپ در کتاب برگزیدند.
دوره چهارم با تغییرات گسترده رو به رو شد؛ تعداد کتاب‌ها به چهار عنوان افزایش یافت و برای نخستین بار بخش تصویرسازی هم به کتاب این دوره افزوده شد. در مجموع در این دوره که شامل کتاب‌های پوستر، جلد، نشانه، تصویرسازی و هنرمندان می‌شد؛ تعداد 2656 اثر از 498 دانشجو با این تفکیک به چاپ رسید: 747 پوستر و جلد، 1126 نشانه و 783 تصویرسازی.
گمانه زنی ها حاکی است که پنجمین دوره انتخاب آثار کتاب سال گرافیک دانشجویی، چه به لحاظ حجم و تعداد و چه از نظر قالب و کیفیت، تغییرات عمده و پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به ادوار گذشته خواهد داشت. این فرآیندی است که طی 5 سال گذشته همواره وجود داشته و مخاطبان با آن روبرو بوده اند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۲۱ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: