در شصت و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت شکل گرفت
اتحادیه بین المللی ناشران جهان اسلام


ناشران کشورهای هند، پاکستان، ترکیه، سوریه، آلمان، فرانسه، عراق، کویت و انگلستان آمادگی خود را برای عضویت در اتحادیه بین المللی ناشران جهان اسلام اعلام کردند

به گزارش اخبارچاپ: حضور فعال دبیرخانه اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام در شصت و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت، استقبال ناشران مسلمان حاضر در این نمایشگاه را در پی داشت.
علی زارعی نجفدری، دبیرکل اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام در روز پایانی نمایشگاه اظهار داشت: فرصت بسیار مناسبی بود تا با جمع زیادی از ناشران مسلمان شرکت کننده در مورد تشکیل اتحادیه بین‌المللی ناشران جهان اسلام گفتگو کنیم. وی با اعلام اینکه تعدادی از ناشران کشورهای هند، پاکستان، ترکیه، سوریه، آلمان، فرانسه، عراق، کویت و انگلستان آمادگی خود را برای عضویت در اتحادیه اعلام کردند، خاطرنشان کرد: تا خردادماه سال جاری 62 ناشر مسلمان از 32 کشور آمادگی خود را برای عضویت در اتحادیه اعلام کرده بودند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال اول فعالیت رسمی دبیرخانه - خردادماه سال آینده - به 45 کشور برسد.
دبیرکل اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام، فرآیند شناسایی ناشران مسلمان را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: البته تعدادی از ناشران به دلیل عدم توفیق مجامع و انجمن‌های بین‌المللی در ایفای مسئولیتی که برعهده گرفته‌اند رغبت به عضویت در اتحادیه نشان نمی‌دادند که با توضیحات ارایه شده و ملاحظه اقلام و اوراق فرهنگی منتشر شده، آمادگی خود را برای همکاری با دبیرخانه اعلام کردند.
علی زارعی نجفدری اظهار امیدواری کرد این نهاد نوپای بین المللی با حمایت جدی ناشران مسلمان بتواند به اهداف خود دست یابد. پیوند میان ناشران جهان اسلام و توسعه همکاری‌های فنی و حرفه‌ای میان ایشان از جمله اهداف تشکیل اتحادیه بین‌المللی ناشران جهان اسلام خواهد بود.
شایان ذکر است در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، ویژه‌نامه‌ها و تولیدات فرهنگی دبیرخانه از جمله بیانیه پایانی نخستین اجلاس که در تاریخ‌های 30 و 31 خردادماه سال جاری در تهران برگزار گردید؛ توزیع شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲۰ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: