نشست مطبوعاتی اولین جشنواره تصویر استاندارد برگزار شد
وظیفه فرهنگ سازی برعهده سازمان استاندارد است


سنگ بنای این جشنواره سفارشی نبوده و سازمان استاندارد برای توسعه کار فرهنگ سازی استاندارد در جامعه وظیفه خود دانست که در بخش فرهنگی به این موضوع بپردازد

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از ستادخبری جشنواه تصویر استاندارد: حسین آزارشی، رئیس کمیته اجرایی جشنواره تصویر استاندارد اظهار داشت: جشنواره تصویر استاندارد برای آشنایی بیشتر مردم با مقوله استاندارد در حوزه های عکس، فیلم، پوستر و کاریکاتور، امسال برای نخستین بار از ۱۵ آبان ماه برگزار می شود.
حسین آزارشی تصریح کرد: مقوله استاندارد را با جمعی از صاحب نظران بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که سازمان استاندارد می تواند تمام جامعه را درزمینه استاندارد فرهنگ سازی کند. برای این کار ،برنامه بلندمدت و کوتاه مدت در نظر گرفتیم.
رئیس کمیته اجرایی جشنواره تصویر استاندارد خاطرنشان کرد: سنگ بنای این جشنواره سفارشی نبوده و سازمان استاندارد برای توسعه کار فرهنگ سازی استاندارد در جامعه وظیفه خود دانست که در بخش فرهنگی به این موضوع بپردازد.
حسین آزارشی افزود: احتمال می دادیم که به خاطر زمان کم نتوانیم در این جشنواره میزبان هنرمندان زیادی باشیم که خوشبختانه تاکنون شاهد حضور هنرمندان، بخصوص هنرمندان شهرستانی در همه بخش های این جشنواره بودیم. اما امیدواریم در سال های آینده نیز این جشنواره با قوت و دقت بیشتری برگزار شود.
وی درباره بحث بودجه این جشنواره گفت: سازمان استاندارد برای کارهای فرهنگی بودجه ای دارد و تصمیم ما براین است که از بودجه سازمان برای کارهای فرهنگی بهره بگیریم.
رئیس کمیته اجرایی جشنواره تصویر استاندارد با اشاره به اینکه نیاز به زمان بیشتری برای ارسال آثار هنرمندان بود؛ بیان داشت: هنرمندان به فرصت بیشتری برای ارسال آثارشان به دبیر خانه نیاز داشتند، تصمیم بر این شد که ۲۰ روز به مهلت برگزاری جشنواره افزوده شود و این جشنواره از ۱۵ تا ۲۰ آبان برگزار شود. برای این جشنواره امسال هر چند کمی دیر شروع کردیم ولی با استقبال خوب هنرمندان مواجه شدیم .
حسین آزارشی درباره بخش غیر رقابتی کاریکاتور اظهار داشت: در مقوله کاریکاتور امسال به صورت انتخابی از کسانی که در حوزه کاریکاتور کار کرده اند ،دعوت کردیم اما از دوره های بعدی بخش کاریکاتور به بخش های رقابتی این جشنواره اضافه خواهد شد.
کشانی، رئیس شورای دبیران در ادامه این نشست گفت:هدف برگزاری این جشنواره رفع نیازی است که جامعه به استاندارد داشته است. یکی از هدف های ما این است که در حوزه استاندارد، آثار بین المللی را داشته باشیم چون فرهنگ سازی برای استاندارد ،یک کار بین المللی است.
رئیس شورای دبیران بیان کرد: عکس هایی که تا کنون به دست ما رسیده ۱۵۰۰ قطعه عکس است؛ در بخش فیلم تا کنون میزبان ۵۵ فیلم بوده ایم که همچنان رو به افزایش است؛ ۳۰ کاریکاتور ما نیز آماده است و حدود ۳۰۰ پوستر نیز تاکنون به دبیرخانه ارسال شده است.
کشانی با اشاره به اینکه نمایشگاه این جشنواره قرار است در خانه هنرمندان برپا شود درباره بخش های جنبی این جشنواره گفت:در بخش جنبی جشنواره بخش فیلمهای ۸۰ ثانیه ای را داریم به مناسبت هشتادمین سال اوزان و مقیاس که امسال قرار است از مرتضی ممیز که آرم استاندارد را طراحی کرده است و از پروفسور حسابی تقدیر کنیم.
وی تصریح کرد: ما برنامه ۳ روزه برای نمایش فیلم ها و دو نشست در خانه هنرمندان برای فیلم ها خواهیم داشت.این فیلمها به تشخیص داوران انتخاب شده و با حضور کارگردان و عوامل فیلم های برتر نشست های تخصصی خواهیم داشت. همچنین قرار است ورک شاپ هایی نیز برگزارشود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۹ مهر


اكبر اسكندري

با سلام و خسته نباشيد اگر امكان داشه باشد آرمتان را عوض كنيد چون تك چشمي كه در وسط ديده ميشود آرم بسيار بارز مجامع ماسوني (شيطان پرستان)ميباشد





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: