چاپ آگهی‌های ممنوعه در جراید:
وزارت فرهنگ و ارشاد طبق قانون عمل خواهد کرد


وزارت فرهنگ و ارشاد نیز با عنایت به بند الف ماده 12 آیین‌نامه فعالیت‌های تبلیغاتی، از مدیران رسانه‌های مختلف خواست از پذیرش چاپ و انتشار آگهی‌های ممنوعه در جراید خودداری كنند.

به گزارش اخبار چاپ ، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استناد به استفتایی كه از دفتر آیت‌الله مكارم شیرازی در این زمینه صورت گرفته بود ، چاپ و انتشار آگهی‌های مربوط به نگهداری، خرید و فروش، غذای حیوانات خانگی و فروشگاه انواع لوازم حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه در آگهی‌نامه‌ها و سایر رسانه‌ها را شرعاً دارای اشكال و ممنوع عنوان کرد.

البته رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از حیوانات اعلام کرد :"در تماس تلفنی که این انجمن با دفتر آیت الله مکارم شیرازی داشته ابراز شده چنین فتوایی از سوی ایشان صادر نشده و قرار است که در این باره پاسخ ارسال شود." بنابراین عمل به دستورات احکام اسلامی در خصوص ترحم به حیوانات این ضرورت را ایجاد می کند که داروها، غذاها و وسایل مورد نیاز حیوانات به صاحبان آنها معرفی شود.
اما وزارت فرهنگ و ارشاد نیز با عنایت به بند الف ماده 12 آیین‌نامه فعالیت‌های تبلیغاتی، از مدیران رسانه‌های مختلف خواست از پذیرش چاپ و انتشار آگهی‌های فوق‌الذكر خودداری كنند.
علیرغم ممنوعیت چاپ آگهی خرید و فروش حیوانات خانگی اما هنوز هم شاهد جذب و چاپ این آگهی ها در جراید و روزنامه های کثیرالانتشار هستیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۹ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: