میزبانی کتابخانه و موزه ملک :
ارائه نسخه‌های قدیمی چاپ سنگی دیوان حافظ


همزمان با دومین جشنواره ماه هشتم، نمایشگاه نسخه‌های خطی دیوان حافظ در کتابخانه و موزه ملك برپا می‌شود

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی كتابخانه و موزه ملی ملك اعلام کرد: همزمان با روز بزرگداشت حافظ، این مؤسسه با همكاری مؤسسه انتشاراتی اكتا برنامه ویژه ای را به همراه نمایشگاه منتخبی از نسخه های خطی دیوان حافظ از مجموعه كتابخانه ملی ملك برپا می كند.
در این نمایشگاه علاوه بر تصاویر نسخه های خطی، نسخه های قدیمی چاپ سنگی دیوان حافظ نیز به نمایش در خواهد آمد.
از قدیمی‌ترین نسخه‌هایی كه می‌توان به آن اشاره كرد نسخه خطی دیوان حافظ در تاریخ 894 ه.ق. كه توسط محمدبن علاالدین رزه‌ای باخزری كتابت شده و نسخه چاپی دیوان حافظ منتشر شده در تهران به سال 1265 ه.ق. كه توسط نصرالله تفرشی كتابت شده است
همچنین در 20 مهر ماه از ساعت 18 الی 20، مراسم «روی ماه» به مناسبت بزرگداشت حافظ، غزلسرای بزرگ ایران برگزار می‌شود كه در این مراسم علاوه بر تقدیر از ناشران قدیمی و فعال در انتشار كتاب‌های مرتبط با حافظ و تقدیر از هنرمندان خوشنویس، نگارگر و تذهیب كار كه در انتشار آثار هنری مرتبط با اشعارحافظ فعال بوده اند، دو سخنرانی با موضوع «جام جم در غزلیات حافظ» توسط دكتر مرتضی هنری، استاد دانشگاه نیوكاسل استرالیا و «جستجوی تصاویر پویا و ایستا در اشعارحافظ» توسط دكترسید محسن هاشمی، از اعضای هیات علمی دانشگاه هنر برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه دیوان حافظ می‌توانند از تاریخ 20 لغایت 27 مهر‌ماه از ساعت 9 الی 16 به نشانی مؤسسه كتابخانه و موز ملی ملك واقع در خیابان امام خمینی مراجعه كنند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۸ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: