اسطوره فوتبال آرژانتین به جمع نویسندگان پیوست:
شهرت یک فوتبالیست مردم را به نمایشگاه کتاب کشاند


یادگاری‌های اوا پرون و نوشته‌های دیه‌گو مارادونا اسطوره فوتبال مردم را به نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان کشاند. امسال آرژانتین مهمان افتخاری این نمایشگاه است.

اخبارچاپ: یادگاری‌های اوا پرون و نوشته‌های دیه‌گو مارادونا اسطوره فوتبال مردم را به نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان کشاند. امسال آرژانتین مهمان افتخاری این نمایشگاه است. آثار بیش از 60 نویسنده آرژانتینی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه می‌شود.
خواندن قطعات ادبی کلاسیک این کشور، از جمله قطعاتی از آثار خورخه لوئیس بورخس که از بزرگان ادبیات قرن بیستم محسوب می‌شود مرکز توجه این نمایشگاه است. با این وجود بازدیدکنندگان تمایل بسیاری به دیدن لباس قهوه‌ای رنگ، دست‌نویس و خاطرات اوا پرون دارند که با نام «اویتا» شهرت داشت. اوا پرون همسر خوان پرون رئیس جمهور سه دوره آرژانتین بود.
دیه‌گو ماردونا که شهرتش را مدیون فوتبال است و نه فعالیت‌های ادبی، کانون توجه بازدیدکنندگان است. در بخشی از این نمایشگاه «شعرگونه»های این فوتبالیست مشهور به نمایش درآمده است.
در افتتاحیه این نمایشگاه که به شکلی بسیار فاخر برگزار شد، کریستینا کریشنر رئیس جمهور آرژانتین خود را «کتاب‌خوان بسیار جدی» توصیف کرد و گفت: «به عنوان یک سیاستمدار هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم به نمایشگاه کتاب فرانکفورت دعوت شوم، ولی این رویا به حقیقت پیوست.»
بسیاری از کتاب‌های عرضه شده از سوی آرژانتین متعلق به دوران دیکتاتوری نظامی در این کشور بین سال‌های 1976 تا 1983 است، سال‌هایی که نویسندگان امینت جانی نداشتند. هکتور اوسترهلد روزنامه‌نگار و نویسنده‌ای بود که در این سال‌ها ربوده و مفقودالاثر شد.
در جریان افتتاحیه نمایشگاه بیوه این نویسنده روی سن آمد و کنار رئیس جمهور آرژانتین ایستاد. در این نمایشگاه هفت هزار و 500 ناشر از 100 کشور شرکت کرده‌اند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۸ مهر


saman

سلام از ذکاوت خبریتون ممنون ما در ایران مدرک دیپلم بازیکنان مان را چه کنیم؟ دم از فرهنگ زدن تا کی؟





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: