KBA و محصولی دیگر:
چاپ روزنامه در تسخیر ماشین‌آلات KBA


كمپانی KBA محصولات جدیدی را در زمینه چاپ افست رول (روزنامه) در سال جاری میلادی عرضه خواهد كرد.

كمپانی KBA محصولات جدیدی را در زمینه چاپ افست رول (روزنامه) در سال جاری میلادی عرضه خواهد كرد. به گزارش اخبار چاپ و به نقل از سایت اطلاع‌رسانی كمپانی KBA، این كمپانی با همكاری و مشاركت كارخانه‌ی هندی «چاپخانه‌ها»، یا TPH (مخفف The Printers House)، اقدام به ساخت و عرضه‌ی ماشین‌آلات جدیدی در عرصه‌ی چاپ روزنامه با استفاده از سیستم افست خشك نموده است. این تكنولوژی مدرن در نمایشگاه IFRA فرانكفورت آلمان (4 تا 6 اكتبر 2010 میلادی، 12 تا 14 مهرماه 1389 هجری شمسی)، به نمایش درخواهد آمد.
گفتنی است در حال حاضر بیش از 16 نمونه از دستگاه مذكور (افست خشك، Waterless Newspaper Press) در شهر كورتینای ایتالیا نصب شده و مشغول به فعالیت هستند. به بیان دیگر، مجموع 68 برج 4 متری از تركیب 16 دستگاه چاپ با نسبت‌های 2/6، 2/4 و 1/4 در كورتینای ایتالیا نصب شده‌اند. این دستگاه‌ها دارای گرم‌كن‌هایی هستند كه با محیط سازگار بوده و در گرما و سرما خروجی ماشین‌ها را به راحتی خشك می‌كنند.
محصول جدید KBA تنها در ایتالیا مشتری ندارد؛ بلكه سفارش نصب 15 دستگاه دیگر از این ماشین چاپ كه با سیستم Commander CT فعالیت می‌كند نیز، به ثبت رسیده است. این دستگاه‌ها دارای 82 برج با عرض‌های 2 و 3 برابر هستند. این سفارش مربوط به چاپخانه‌هایی در كشور اسپانیا است.
گروهی از چاپخانه‌های انگلیسی از دیگر مشتریان علاقه‌مند به محصول جدید KBA محسوب می‌شوند. گروه روزنامه‌های اكسپرس (سریع)، كه در چاپخانه‌های گذرگاه غرب West Ferry Printers در لندن به چاپ می‌رسند، از دیگر مشتریان این محصول هستند. چاپخانه‌های انگلیسی خواهان 4 خط دستگاه Commander CT با عرض دو برابر هستند. در نتیجه 22 برج 4 متری در چاپخانه‌های گذرگاه غرب نصب خواهد شد.
چاپخانه‌داران نیویورك نیز از این قافله عقب نمانده‌اند. چاپخانه‌ی روزنامه دیلی‌نیوز (Daily News) نیویورك، در حال حاضر دو خط دستگاه Commander CT را در این چاپخانه نصب كرده است. با توجه به عرض 3 برابر ماشین مورد استفاده در چاپخانه Daily News، رول‌هایی با عرض 2100 میلی‌متر در این چاپخانه به چاپ می‌رسند.
چاپخانه‌ای در استرالیا نیز سفارش خرید یك خط Commander CT با عرض 3 برابر داده است.
در مجموع تاكنون و پیش از عرضه‌ی محصول جدید KBA در نمایشگاه IFRA فرانكفورت، تعداد قابل توجهی از آن در بیش از 5 كشور نصب شده و مشغول به كار هستند. ماشین‌های جدید KBA هم‌اكنون در ایتالیا، اسپانیا، استرالیا، آمریكا و آلمان مشغول به فعالیت و ارائه‌ی خدمات هستند.
گفته می‌شود به زودی تعداد 4 ماشین چاپ افست رول (روزنامه) هیبریدی KBA آلمان، با عرض 3 برابر به تورنتو و كلگاری (Calgary) فروخته می‌شود. این ماشین‌ها دارای 16 برج مجزا و 6 خشك‌كن هوای گرم هستند. مقرر شده است در آینده‌ای نزدیك سراسر ناوگان صنعت چاپ كانادا ـ در بخش چاپ روزنامه (افست رول) ـ به دستگاه‌های جدید KBA مجهز می‌شود.
دست‌اندركاران و مسئولان فروش KBA، علت این موفقیت را در سه مشخصه و ویژگی بارز این سیستم می‌دانند.
نخست. دقت در كیفیت و افت پرتی؛ در نتیجه صرفه اقتصادی: رقابت در بازار صنعت چاپ جهان به گونه‌ای است كه تنها مجموعه‌هایی می‌توانند به حیات صنعتی و اقتصادی خویش ادامه دهند كه، قیمت تمام‌شده پایینی داشته باشند و بتوانند در عرصه‌ی قیمت‌گذاری بر رقبای خود قائق بیایند. به دیگر سخن، هر چه میزان و مقدار پرتی كار كمتر باشد، احتمال جذب مشتری بیشتر خواهد شد.
دوم. رعایت معیارها و شاخص‌ها حفاظت از محیط زیست؛ امروزه حفاظت و حراست از محیط زیست به یك ضرورت غیرقابل گذشت تبدیل شده است. به گونه‌ای كه نمی‌توان محصولی تولید نمود كه سازگانی با محیط پیرامون و طبیعت نداشته باشد. علاوه بر آن، پسماندها، حرارت تولیدشده، آلیاژهای بكار رفته و... نباید با آیین‌نامه‌ها و مقررات حفاظت از محیط زیست در تعارض یا تضاد باشد. محصول جدید كمپانی KBA دارای حداكثر سازگاری با محیط زیست بوده و تمامی استانداردهای زیست محیطی ـ در عرصه تولید ماشین‌آلات صنعت چاپ ـ را رعایت كرده است.
سوم. انعطاف‌پذیری در عرضه‌ی محصولات؛ امروزه یكی از ویژگی‌های بارز دستگاه‌ها و تجهیزات كارآمد و مدرن، قابلیت استفاده چندگانه از یك محصول است. علاوه بر آن، قطع، مواد مصرفی، نحوه‌ی چاپ و... نشریات و رسانه‌ها نیز روزبه‌روز و با توجه به سلیقه‌ی مخاطبان تغییر می‌كند، امكان ارائه خدمات متنوع و تحویل محصول بر روی مواد مختلف و در اندازه‌های متنوع یكی از قابلیت‌های بارز و خاص محصول جدید KBA است.
در هر حال به نظر می‌رسد كمپانی KBA در زمینه تولید ماشین‌آلات افست رول (چاپ روزنامه) گوی سبقت را از دیگر رقبای مطرح و بزرگ ربوده است. به گونه‌ای كه تا چند سال آینده یكه‌تاز این عرصه خواهد بود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۸ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: