جلسه مسوولان برگزاری همایش روز جهانی فلسفه با نمایندگان سه وزارتخانه برگزار شد
ارشاد در همایش بین المللی فلسفه


نمایندگان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاداسلامی ،علوم ، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش برای حضور و مشارکت در برگزاری همایش روز جهانی فلسفه اعلام آمادگی و برنامه های مدونی را برای این روز طراحی نمودند.

 اخبارچاپ به گزارش روابط عمومی همایش روز جهانی فلسفه، جلسه ای با حضور غلامرضا اعوانی (معاون علمی همایش و رئیس موسسه پژوهشی حكمت و فلسفه)، برزین ضرغامی (مدیر اجرایی همایش) و نمایندگان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش برگزارشد؛ نمایندگان وزارتخانه‌های مذكور برای مشاركت در برگزاری همایش اعلام آمادگی كردند.
در این جلسه؛ ضرغامی گزارشی از روند فعالیت‌ها و برنامه‌های همایش روز جهانی فلسفه و نمایشگاه توانمندی‌های فلسفه ایران و اسلام ارائه كرد. قدمی (نماینده وزارت آموزش و پرورش) نیز با تاكید بر اهمیت فلسفه در حوزه كودك و نوجوان گفت: وزارت آموزش و پرورش همایش بین‌المللی فلسفه تعلیم و تربیت در جهان اسلام را دی ماه برگزار خواهد كرد كه در این همایش مباحث جهانی شدن و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد. نماینده وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: این وزارتخانه آمادگی دارد مقالاتی از همایش را كه درباره فلسفه و مسایل خانواده، زندگی روزمره و آموزش است در مجلات علمی و پژوهشی منتشر كند.
آذرشب (قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز ضمن اعلام آمادگی برای مشاركت در این همایش گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد تا مقالات عربی همایش روز جهانی فلسفه را با مشاركت موسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ایران منتشر كند.
در این جلسه مقرر شد وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز در انتشار كتاب‌ها و مقالات و مشاركت دانشگاه‌ها در همایش و نمایشگاه فلسفه همكاری كند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۱۷ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: