گفتگو با ابوالفضل کارگزار مدیرعامل مجتمع تولیدی کاغذ و کارتن شرق خراسان
سه مشکل عمده واحدهای تولیدی استان خراسان


تایید نشدن دفاتر مالیاتی و افزایش مالیات، بهره بالای تسهیلات بانکی، قطع شدن یارانه ها و افزایش بهای سوخت از عمده مشکلاتی است که اکثر واحدهای تولیدی در حال حاضر با آن روبرو هستند

ابوالفضل کارگزار مدیرعامل مجتمع تولیدی کاغذ و کارتن شرق خراسان در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: اکثر واحدهای تولیدی در حال حاضر با سه مشکل عمده روبرو هستند. مشکل اصلی رد دفاتر مالیاتی توسط دارایی است؛ پر واضح است با اوضاع اقتصادی که بربازار حاکم است واحد های تولیدی زیان ده هستند. مالیات باید براساس درآمد معین شود نه براساس مساحت واحد تولیدی؛ زمانی که تولیدکنندگان درآمدی نداشته باشند مالیاتی هم نمی توانند پرداخت کند.
مدیرعامل مجتمع تولیدی کاغذ و کارتن شرق خراسان افزود: متاسفانه زمانی هم که مالیات قطعی می شود با متمم هایی که مجدداً از طرف دیوان محاسبات کشوری زده می شود مالیات را افزایش می دهند البته جای بسی تعجب است که دیوان محاسبات مالیات واحد های کوچک را مجدد بررسی نماید.
ابوالفضل کارگزارتصریح کرد: به دلیل وضعیت انقباظی که بانک ها در پیش گرفته، و بهره 25 درصدی که برای تسهیلات بانکی اتخاذ کرده اند؛ هیچ یک از واحدهای تولیدی دریافت تسهیلات با چنین بهره ای آن هم با شرایطی که در بازار وجود دارد به صرفه ندانسته و از این تسهیلات استفاده نمی کنند.
وی گفت: باوجود آنکه در ماه های اخیر مصرف انرژی را به نصف رسانده، و برق کمتری مصرف نموده ایم؛ بهای برق مصرفی سه برابر گذشته اعلام شده است. این در حالی است که هنوز یارانه ها قطع نشده است.
مدیرعامل مجتمع تولیدی کاغذ و کارتن شرق خراسان در ادامه گفت: با قطع شدن سوبسیدها هزینه تهیه سوخت نیز افزایش قابل توجه ای پیدا خواهد کرد و تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده کالا خواهد داشت؛ زمانی که قیمت ها افزایش پیدا کند مصرف کنندگان بالاجبار مصرف را قطع خواهند نمود و نتیجه این امر چیزی جز ضرر اقتصادی و تعطیلی بعضی کارگاه ها و کارخانه ها نیست.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۵ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: