طبق پیش‌بینی‌های Info Trends:
2014 میلادی، سال صنعت چاپ اروپا است


مؤسسه‌ی تحقیقات بازار ' 'Info Trends،گفته است شرایط بازار صنعت چاپ در اروپای غربی سیری صعودی و رو به رشد را نشان داده، تا سال 2014 میلادی به ثبات و امنیت سرمایه‌گذاری کامل می‌رسد

اخبار چاپ: وضعیت بازار محصولات چاپی و چرخه‌ی کاری صنعت چاپ تا سال 2014 میلادی در اروپای غربی به ثبات کامل می‌رسد. به گزارش اخبار چاپ و به نقل از مؤسسه‌ی تحقیقات بازار Info Trends، شرایط بازار صنعت چاپ در اروپای غربی سیری صعودی و رو به رشد را نشان داده، تا سال 2014 میلادی به ثبات و امنیت سرمایه‌گذاری کامل می‌رسد.
Info Trends؛ مؤسسه‌ای پیشرو است که در زمینه‌ی تحقیقات بازار و ارائه‌‌ی مشاوره‌های استراتژیک در ابعاد جهانی فعالیت می‌کند. این مؤسسه به عنوان یک بنگاه صنعتی، اقتصادی، پژوهشی و تحقیقاتی پیشرفته‌ی جهانی، صنایع را به عنوان موضوع تخصصی پژوهش‌های خود انتخاب کرده است. Info Trends براساس شاخص‌های استاندارد، روند حرکتی و مسیر آینده‌ی صنایع گوناگون را پیش‌بینی کرده، با شناسایی موقعیت‌های استراتژیک سرمایه‌گذاری و تجارت، راهکارهای کاربردی و اجرایی مناسبی را در اختیار گروه مخاطبان خود قرار می‌دهد.
پیشنهادات این مؤسسه پس از کسب اطلاعات خام، تحلیل داده‌ها، آنالیز معادلات پیچیده بازار و پیش‌بینی نهایی شرایط بازار، با حداقل احتمال خطا ارائه می‌شود. پیش‌بینی‌ها و پیشنهادات Info Trends، در نهایت به وب سایت این مؤسسه منتقل و به فروش می‌رسد.
به دلیل موقعیت و میزان اهمیت و اثربخشی صنعت چاپ در میان صنایع دیگر، صنعت چاپ همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین گروه‌های پژوهشی مورد توجه و اهتمام ویژه‌ی کارشناسان این مؤسسه بوده است. در تازه‌ترین عملیات پژوهشی Info Trends، وضعیت و موقعیت بازار محصولات و چرخه‌ی تجاری صنعت چاپ در اروپای غربی طی 5 سال آینده میلادی (2009 تا 2014 میلادی) مورد بررسی و ارزیابی کارشناسان این مؤسسه قرار گرفته است.
براساس این گزارش، علیرغم رکود فعلی (در سال 2009 میلادی) که بازارهای کلی و جزئی اروپای غربی را احاطه کرده است، بازار صنعت چاپ، بخصوص در بخش چاپ و تکثیر محصولات تمام رنگی تابع روندی صعودی بوده، در سال 2013 میلادی به سطح مطلوب و در سال 2014 میلادی به ثبات کامل و شرایط ایده‌آل نزدیک می‌گردد.
موقعیت فعلی و آتی بازار صنعت چاپ مبتنی بر شاخص‌هایی نظیر: میزان و حجم اشتغالزایی، تراکنش (کمی و جغرافیایی) نصب ماشین‌آلات و تجهیزات، میزان و سطح قابلیت‌های فنی ماشین‌آلات و تجهیزات نصب شده، تکنولوژی‌های مورد استفاده در واحدهای چاپی، چرخه‌ی گردش کار، ضریب توانمندی‌های مدیریتی، سرعت انجام پروژه (برحسب تولید در دقیقه)، نوع تغذیه مواد اولیه ماشین‌آلات، کارآیی تجهیزات مورد استفاده، ارزش و اعتبار خرده‌فروشی در بازار و حجم بازده و درآمدزایی واحدهای چاپی در اروپای غربی تعیین شده است.
رالف شوآزر (Ralf Scholazer) مدیرعامل و کارشناس ارشد مؤسسه‌ی Info Trends، پیرامون چگونگی مراحل مختلف و نتایج نهایی پژوهش انجام شده، می‌گوید: «بازار محصولات چاپی و موقعیت صنعت چاپ در سال‌های اخیر ضربات و لطمات جدی و سختی را متحمل شده است. شدت این ضربات به حدی است که کمتر کارشناس و فعالی در انتظار تغییر شرایط فعلی یا بالا رفتن توانمندی‌های بازار این صنعت است. لیکن بررسی‌های کارشناسی Info Trends نشان می‌دهد، صنعت چاپ در 5 سال آتی شاهد سیری صعودی و پیشرفتی قابل ملاحظه خواهد بود.
بروز تغییرات جدی در روند فعلی تابع فرآیندی است که مؤلفه‌ها و شاخص‌های فراوانی دارد. به طور قطع هر کدام از این مؤلفه‌ها، پیچیدگی‌ها و ظرایف خاصی دارد. در نتیجه استنباط و نتیجه‌گیری از چنین شاخص‌هایی، به سختی و از طریق سطوح بالای کارشناسی و تحقیقات صنایع و بازار امکان‌پذیر خواهد بود. با این حال، یکی از علل اصلی روند صعودی و پیشرفت چشم‌گیر بازار محصولات چاپی در سال‌های آینده را می‌توان به توسعه و پیشرفت‌های حاصله در تکنولوژی و فناوری ماشین‌آلات و تجهیزات مورد استفاده در صنعت چاپ نسبت داد. در دو، سه سال گذشته تکنولوژی و فناوری مورد استفاده در ماشین‌آلات مدرن صنعت چاپ به طرز بسیار وسیعی رشد داشته است. یکی از مهم‌ترین نتایج رشد فناوری تجهیزات چاپی، سرعت در ارائه‌ی محصولات و تسریع روند فرآیند چاپ است. همین امر موجب توسعه روزافزون بازار محصولات چاپی خواهد شد.
ناگفته نماند تأثیرگذاری پیشرفت تکنولوژی بر بازار محصولات موضوعی اثبات شده است. به عنوان نمونه، تغییر سیستم تغذیه مواد مصرفی پرینترهای جوهرافشانی (از تغذیه مقطعی و مکانیکی به تغذیه دائمی و الکترونیکی) در سال‌های ابتدایی هزاره سوم (سال 2000 میلادی به بعد)، تأثیر بسیار زیادی بر بازار محصولات چاپ دیجیتال داشت.»
در پایان گزارش Info Trends، سال 2013 میلادی به عنوان نقطه‌ی عطف و تغییر کلی رویکرد مسیر بازار محصولات صنعت چاپ در اروپای غربی و جهان ذکر شده است. در سال 2013 میلادی بسیاری از شاخص‌های کلی صنعت چاپ دچار دگردیسی‌های بنیادین شده، موقعیت و جایگاه صنعت را دگرگون ساخته، بسیار ارتقاء می‌دهد

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۱۴ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ چهاردهم مهرکلیدها : Info Trends بازار صنعت چاپ در اروپای غربی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: