گفتگو با ابراهیم عالم زاده مدیرچاپخانه دانشگاه شهید چمران اهواز:
بازار ضعیف پیشینه صنعت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد


صنعت چاپ در اهواز از انسجام لازم برخوردار نیست؛ و حمایت های لازم از آن نمی شود. با وجود پیشینه قوی که صنعت چاپ در استان خوزستان دارد؛ هیچ زمینه سازی برای پیشرفت این صنعت انجام نشده است.

سید محمدرضا عالم زاده مدیرچاپخانه دانشگاه شهید چمران اهواز و مدرس دانشگاه علمی کاربردی سوره در گفتگو با اخبارچاپ اظهار داشت: صنعت چاپ در اهواز از انسجام لازم برخوردار نیست؛ و حمایت های لازم از آن نمی شود. متاسفانه بازار چاپ در این استان بیمار است و به جرات می توان گفت چاپخانه ی خصوصی ای که توان انتشار کتاب در این استان را داشته باشد؛ وجود ندارد.متسفانه با وجود پیشینه قوی که صنعت چاپ در این استان دارد؛ هیچ زمینه سازی برای پیشرفت این صنعت انجام نشده است.
مدیرچاپخانه دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: عامل اصلی این مشکلات به نوعی اتحادیه چاپخانه داران اهواز است؛ زیرا این اتحادیه به رسالت اصلی خویش که همان تلاش در جهت بهسازی صنعت چاپ و بالا بردن سطح علمی و فنی وکاربردی اعضاء است عمل نمی کند.
مدرس دانشگاه علمی کاربردی سوره بیان کرد: در زمینه چاپ انسجام و تعامل بهینه بین واحدهای چاپی فوق العاده مهم است اما رقابت منفی مانع از این انسجام شده است. شکستن قیمت ها برای جذب مشتری نباید به گونه ای باشد که تولید کننده آسیب ببیند و برای حفظ موجودیتش با ضرر فعالیت نماید..
سید محمدرضا عالم زاده افزود: متاسفانه چاپخانه داران برای بقا و حفظ موجودیت خود دست به تبلیغات منفی می زنند که این امر عاملی است برای خروج کارها و سفارشات از استان، متاسفانه بیشتر کارهای چاپی استان اهواز در استان های اصفهان، تهران و قم انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: اداره ارشاد استان همایش هایی را در جهت ارتقاء سطح علمی و فنی چاپخانه داران برگزار کرده است؛ این برنامه ها که هر سه یا چهار سال یک بار اجرا می شود؛ تاثیر بسزایی در مرتفع کردن مشکلات چاپخانه داران استان خواهد داشت. به نظر می رسد برگزاری این گردهمایی ها اگر ماهانه باشد؛ مشکلات به راحتی رفع خواهد شد. و اگر بخواهند می توانند کارها را در استان جذب و انجام دهند؛البته چاپخانه هایی که امکانات و دستگاه های پیشرفته خریداری کرده و نیروهای مجربی نیز استخدام نموده اند وجود دارندریال اما به علت عدم مدیریت صحیح تاکنون موفق نبوده اند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۳ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: