گفتگو با علی نیشابوری مدیرعامل ماشین سازی آسان کار:
واردات مشکل اصلی صنعت بسته بندی


عمده مشکلات ماشین سازان و تولیدکنندگان، واردات ماشین آلات است. زمانی که قطعات ایرانی با کیفیتی بالا در کشور موجود است؛ ورود قطعات چینی با قیمتی نازل و کیفیت پایین مانع از خرید قطعه ایرانی است.

علی نیشابوری مدیرعامل ماشین سازی آسان کار در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: عمده مشکلات ماشین سازان و تولیدکنندگان، واردات ماشین آلات و کالای واسطه ای است واردات ماشین آلات ضررهای زیادی را دربر خواهد داشت. زمانی که قطعات ایرانی با کیفیتی بالا در کشور موجود است؛ ورود قطعات چینی با قیمتی نازل و البته با کیفیت پایین مانع از خرید قطعه ایرانی است همین امر موجب رکود بازار برای قطعه سازان داخلی شده است.
مدیرعامل ماشین سازی آسان کار افزود: زمانی که تفاوت قیمت 30 تا 40 درصد باشد تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه و قطعات مورد نیازشان به اجناس وارداتی روی می آورند. این تفاوت قیمت در تعداد بالا قیمت قابل توجه ای است. و تولیدکنندگان برای ثابت نگاه داشتن قیمت محصولات تولیدی خود باید محصول چینی را تهیه نمایند؛ تا با تغییر قیمت ـ صعودی و نزولی ـ مشتریان خود را از دست ندهند.
علی نیشابوری تصریح کرد: کار در چنین بازار رقابتی مشکل است. اگر اصل کار درست باشد مشکلات دیگری از قبیل دارایی و مالیات، بالا رفتن تعرفه و هزینه ها، حق بیمه و ... پیش نمی آید و به راحتی قابل حل است. امکانات کم باعث بروز مشکلات در طراحی و ساخت ماشین آلات شده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۱ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: