به بهانه انتخاب تعاونی لیتوگرافان به عنوان تعاونی برتر استان:
مدیران دولتی و خصوصی، فعالان قدیمی و جدید و پیشکسوتان و جوانان گردهم آمدند


چهارشنبه 7 مهر ماه سال جاری، تعداد کثیری از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ کشور در ساختمان شرکت سهامی تهران اسکنر گردهم آمده، تعدادی از پیشکسوتان لیتوگرافی را مورد تقدیر قرار دادند

اخبار چاپ: چهارشنبه 7 مهر ماه سال جاری، تعداد کثیری از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ کشور در ساختمان شرکت سهامی تهران اسکنر گردهم آمده، تعدادی از پیشکسوتان لیتوگرافی را مورد تقدیر قرار دادند. به گزارش اخبار چاپ، ساعت 12 روز چهارشنبه هفتم مهر ماه سال جاری تعداد قابل توجهی از فعالان و پیشکسوتان صنعت چاپ، مدیران و مشاوران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدیران کل اسبق دفتر امور چاپ، رؤسا و هیات مدیره‌های اتحادیه‌های صنفی صنعت چاپ ایران، نمایندگان رسانه‌های تخصصی و... دعوت غلامرضا شجاع، مدیرعامل تعاونی لتیوگرافان تهران را پذیرفته، به طبقه سوم ساختمان شرکت سهامی تهران اسکنر (دفتر سابق اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران) مراجعه نمودند.
یکی از نکات جالب این مراسم که با ضیافت ناهار پایان یافت، حضور همزمان سه مدیرکل سابق دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار یکدیگر بود. خسرو طالب‌زاده که بیش از یک دهه‌ی پیش بر کرسی مدیریت صنعت چاپ کشور تکیه زده بود؛ اسدالله جامی که وی نیز تا پیش از دولت نهم، عنوان مدیرکل دفتر امور چاپ را یدک می‌کشید؛ و جلال ذکایی که گویا قرار است آخرین مدیرکل دفتر مستقل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لقب بگیرد؛ وی تا ماه‌های پایانی سال گذشته بالاترین مرجع دولتی و متولی اصلی صنعت چاپ ایران محسوب می‌شد.
حضور مدیران مستعفی و... دفتر امور چاپ در کنار مدیران فعلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظیر: قبادی، مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ اللهیاری، مدیرکل اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ یوسف افراش، سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ و... نیز از دیگر نکات جالب توجه این مراسم بود. سیدعلی حسینی، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، میهمان ویژه‌ی مراسم روز چهارشنبه بود.
در این جلسه که به همت تعاونی لیتوگرافان تهران و با برنامه‌ریزی مدیرعامل آن، برگزار می‌شد؛ از 4 نفر پیشکسوت صنعت چاپ کشور ـ در بخش لیتوگرافی (پیش از چاپ) ـ نیز تقدیر به عمل آمد. پیشکسوتانی که گرد و غبار و تجربه‌های سالیان دراز، نشانه‌های سپیدی بر پیشانی و لرزش خفیفی در دستانشان به یادگار گذاشته است. پیشکسوتانی که سرمایه‌های اصلی هر صنعت و صنفی محسوب می‌شوند و تجلیل و تکریم آن‌ها نه‌تنها ضروری، بلکه الزامی نیز هست. و این مهم اینبار توسط تعاونی لیتوگرافان تهران انجام شد.
عادل پوراسماعیلیه، چنگیز آصفی مقدم، خسرو تقی‌پور، علی محمدقلی و حسن قاسمی پیشکسوتانی بودند که پس از عمری تلاش مستمر و ایستادگی در کنار دستگاه‌های مدرن و قدیمی لیتوگرافی و نفس کشیدن در هوای آلوده لیتوگرافی، با چشمانی اشکبار مورد تقدیر و تجلیل و تکریم قرار گرفتند.
پیش از برگزاری مراسم نکوداشت پیشکسوتان، قبادی، به نمایندگی از بهمن دری ـ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در سخنان کوتاهی، از اهتمام ویژه و خاص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور فرهنگی، نسبت به صنعت چاپ کشور خبر داده و آرزو کرد شرایط صنعت چاپ کشور، روزبه‌روز بهتر شده و از نظر نظر توسعه پیدا کند.
حسینی نیز در بخشی از این جلسه به جایگاه، نقش، کارکرد و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل صنعت چاپ کشور اشاره کرده و فعالیت بیش از پیش نهادهای صنفی را در حوزه‌های گوناگون خواستار شد. وی اقدام تعاونی لیتوگرافان را در برگزاری مراسم تجلیل و قدردانی از پیشکسوتان و اساتید لیتوگرافی را بسیار ارزنده و ارزشمند و قابل تقدیر خواند.
پس از برگزاری مراسم تقدیر از پیشکسوتان و بعد از ارائه‌ی گزارش هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تهران، سخنان مقدم ـ پیشکسوت لیتوگرافی ـ حسینی ـ نماینده مجلس ـ قبادی ـ مشاور معاون امور فرهنگی ـ و... از میهمانان به صرف ناهار پذیرایی به عمل آمده و این جلسه به طور رسمی خاتمه یافت.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۸ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: