بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
امکانی برای فعالیت‌‌های فرهنگی


موضوع ماده یک قانون مطبوعات در خصوص دفاتر مطبوعات براساس مصوبه کمیسیون فرهنگی دولت اصلاح شد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: موضوع ماده یک قانون مطبوعات در خصوص دفاتر مطبوعات براساس مصوبه کمیسیون فرهنگی دولت اصلاح شد.
بهمن دری، پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گفت: روز گذشته در کمیسیون فرهنگی دولت لایحه اصلاح قانون دفاتر، روزنامه، مجله، کتابفروشی‌، دفاتر نشر کتاب و ... تصویب شد و این مصوبه با همین چارچوب در جلسه هیئت دولت نیز تصویب خواهد شد.
دری با اعلام این خبر افزود: بر اساس این قانون، تاسیس دفاتر مطبوعاتی، ناشرین و کتابفروشی ها در واحدهای مسکونی و استیجاری بلامانع است.
وی همچنین با اشاره به این نکته که طی سالهای اخیر، آمار کتب دینی تحت الشعاع کتب ادبی قرار گرفته بود گفت: برای اولین بار طی چند ماه اخیر جذب اعتبارات فرهنگی به سوی حمایت از کتب ارزشمند و مفید قرار گرفته است.
دری افزود: امسال پنج میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از محل تسهیلات بانکی برای انتشار کتب دینی در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، تخصیص این اعتبار موجب افزایش آمار کتب ارزشمند و حرکت جدی چرخه حوزه نشر کتاب و در نهایت موجب ارتقای مقوله کتاب و کتابخوانی در کشور خواهد بود.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سالهاست که کتب ارزشمند چاپ شده در عرصه توزیع توفیق نمی یابد و امیدواریم با برگزاری نمایشگاه هایی از نوع نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و استقبال بالای مردم بتوانیم با این معضل مقابله کنیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۸ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: