چاپ مصحف شریف حضور خواهد یافت:
حضور در دو نمایشگاه فرانکفورت و شارجه


چاپ مصحف شریف در دو نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت و شارجه شرکت خواهد نمود.
به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد دبیرخانه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف: چاپ مصحف شریف در دو نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت و شارجه شرکت خواهد نمود.
شرکت چاپ مصحف شریف به پیشنهاد معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه های بین المللی کتاب فرانکفورت و شارجه ابوظبی حضور خواهد داشت. هدف از این اقدام، معرفی نخستین دوره مسابقات بین المللی چاپ مصحف شریف، کیفیت و سطح مسابقات و همچنین توزیع فرم ثبت نام شرکت در این دوره مسابقات میان ناشران بین المللی - بخصوص ناشران کتاب های مذهبی در جهان اسلام – عنوان شده است.
گفتنی است نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت بزرگ ترین،مهمترین و عظیم ترین رویداد فرهنگی و نمایشگاهی بین المللی و در ابعاد جهانی در عرصه کتاب و نشر است. هر ساله تعداد کثیری از ناشران بین المللی در این نمایشگاه حضور یافته و محصولات فرهنگی خود را به مخاطبین عرضه می نمایند.
نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه نیز با بیش از 28 سال (از 1982) سابقه فعالیت، امروزه تبدیل به یکی از مطرح ترین نمایشگاه های کتاب منطقه خاورمیانه شده است. این نمایشگاه هرساله در ماه نوامبر در شارجه امارات متحده عربی برگزار می شود. اداره فرهنگ و اطلاع رسانی امارات متحده عربی مسئولیت برگزاری این نمایشگاه را بر عهده دارد. از نکات قابل تامل و ویژگی های منحصر به فرد این نمایشگاه سطح تخصصی آن است. به طوری که تنها ناشران حق غرفه گذاری در این نمایشگاه را دارند؛موزعان و پخش کنندگان کتاب فقط در صورتی می توانند نسبت به اجاره غرفه اقدام نمایند که بیش از 100 عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه کنند.
به گفته محمدرضا پورمعین، دبیر نخستین دوره مسابقات بین المللی مصحف شریف «علت حضور در این نمایشگاه‌ها را بدست آوردن اطلاعات بیشتر و معرفی آن ذکر کرد. این در حالی است که پیش از این ارسال فرم فراخوان به ناشران و اتحادیه‌های چاپخانه‌داران کشورهای آسیایی، اروپایی، آمریکایی و آفریقایی صورت گرفته بود. اما با توجه به این که حضور در چنین رویدادی می‌تواند زمینه اطلاع رسانی بیشتر در عرصه بین المللی را فراهم آورد؛ در این نمایشگاه‌‌ها شرکت خواهیم کرد.
نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف از 17 تا 20 آبان برگزار می‌شود.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۶ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: