مهرداد بیات مدرس دانشگاه علمی کاربردی، فرهنگ و هنر واحد یک:
چاپ باید زیر مجموعه صنعت باشد


چاپ باید زیر مجموعه صنعت باشد؛ اما به دلیل استفاده از کاغذ و فیلتر، زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

مهرداد بیات مدرس دانشگاه علمی کاربردی، فرهنگ و هنر واحد یک در گفتگو با اخبارچاپ اظهار داشت: مشکل فارغ التحصیلان چاپ در رابطه با استخدام در واحدهای چاپی، کمبود اطلاعات عملی است. چاپ باید زیر مجموعه صنعت باشد؛ اما به دلیل استفاده از کاغذ و فیلتر، زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.
مهرداد بیات تصریح کرد: مشکل اصلی در نحوه گزینش و انتخاب دانشجویان است. آموزش در زمینه چاپ افرادی را می طلبد که به این صنف عشق بورزند؛ و در واقع به نوعی با چاپ عجین باشند. افرادی که به عنوان دانشجو وارد این صنعت می شوند باید با بنیاد صنعت چاپ و ماشین آلات آشنایی مختصری داشته باشند تا در امر یادگیری با مشکل مواجه نشوند. متاسفانه اکثر فارغ التحصیلان چاپ یک چاپخانه مجهز را از نزدیک ندیده اند و همین امر باعث می شود تا از استخدام فارغ التحصیلان توسط چاپخانه داران  امتناع شود.
مدرس دانشگاه علمی کاربردی، فرهنگ و هنر واحد یک خاطرنشان کرد: بازنگری در سرفصل های آموزشی دقت بیشتری می طلبد. باید در گزینش دروس دقت و وسواس بیشتری به کار برد؛ تاسطح آموزشی بتواند جوابگوی نیاز همه دانشجویان این رشته باشد، متفاوت بودن اطلاعات افراد پذیرفته شده باعث تعیین سرفصل های مختلفی می شود که در این میان سردرگمی برای استادان این حوزه به وجود خواهد آورد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۵ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: