روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی اعلام کرد:
همکاری ایران و کره جنوبی


محمود شالویی مدیركل دفتر هنرهای تجسمی و رئیس بخش فرهنگی سفارت كره جنوبی در نشستی به منظور همكاری در عرصه هنرهای تجسمی مذاكره نمودند.

اخبار چاپ به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی: محمود شالویی مدیركل دفتر هنرهای تجسمی و رئیس بخش فرهنگی سفارت كره جنوبی در نشستی به منظور همكاری در عرصه هنرهای تجسمی مذاكره نمودند.
مدیركل دفتر هنرهای تجسمی در این نشست برای توسعه همكاری‌های موزه‌ای، برپایی نمایشگاه های مشترك و هفته های هنری ایران و كره جنوبی اعلام آمادگی كرد و با اشاره به جایگاه هنر و هنرمندان ایران در عرصه بین المللی اظهار داشت: هنر ایران در عرصه بین‌المللی جایگاه مهمی دارد و امروزه آثار بسیاری از هنرمندان ما در كشورهای مختلف ارائه می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر فرصت و امكانی از سوی كره جنوبی فراهم شود می توان با نمایشگاه ها و برنامه‌هایی، هنر ایران كشور ارائه شود و با تفاهم نامه‌ای نمایشگاهی از آثار هنرمندان پیشكسوت در كره جنوبی برپا شود.
مدیركل هنرهای تجسمی گفت: همكاری مشترك هنری می‌تواند به تقویت تبادل و ارتباط فرهنگی دو كشور منجر شود.
محمود شالویی خاطرنشان کرد: برای برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان زن ایرانی و اكسپو آثار هنرمندان در كره جنوبی آمادگی وجود دارد و امید داریم همكاری با كره جنوبی گسترش و توسعه یابد و بتوان نگارخانه دائمی برای ارائه آثار هنری ایران نیز در آن كشور راه اندازی شود.
شالویی با تأكید بر آمادگی موزه هنرهای معاصر تهران برای همكاری با موزه هنرهای زیبای ملی كره و موزه هنرهای معاصر سئول تصریح کرد: هنرمندان و پژوهشگران كره جنوبی نیز می‌توانند در جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر كه گسترده‌ترین رویداد تجسمی در ایران است و جشنواره‌های بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان و كودك و نوجوان آثار خود را ارائه كنند و نمایشگاه آثار هنرمندان كره جنوبی نیز در ایران برپا شود.
گوئن هو كیم رئیس بخش فرهنگی سفارت كره جنوبی در این نشست با اشاره به علاقه‌ ی مردم كره‌جنوبی به فرهنگ و هنر و آثار هنرمندان ایرانی و نقاشی و باغ ایرانی بیان داشت: در حال حاضر روابط و تبادل فرهنگی، هنری بین دو كشور بسیار اهمیت دارد و ما تمایل به توسعه این روابط هستیم.
وی تصریح کرد: موزه هنرهای معاصر تهران را دوست دارم و نمایشگاهی كه در حال حاضر از هنرمندان مطرح جهان در این موزه برپا شده است جالب و قابل توجه است.
رئیس بخش فرهنگی سفارت كره جنوبی با دعوت از رئیس موزه هنرهای معاصر تهران برای سفر به كره جنوبی گفت: موزه هنرهای معاصر تهران و موزه هنرهای زیبای ملی كره جنوبی می‌توانند همكاری خوبی داشته باشند.
گوئن هو كیم با اشاره به برگزاری برنامه‌های هنری و دوسالانه‌های هنری پوسان، كوانگ جو و سئول خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها نیز فرصتی است كه هنرمندان ایرانی آثار خود را ارائه نمایند. و افزود: هنرمندان نقاش كره جنوبی، امروزه در عرصه بین‌المللی جایگاه خوبی پیدا كرده‌اند و سعی می‌شود كه زمینه حضور هنرمندان کره ای برای حضور در جشنواره‌های تجسمی ایران فراهم شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۴ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: