هرچند دیرهنگام:
نخستین و تنها مرکز مشاوره بسته‌بندی صادراتی ایران راه‌اندازی خواهد شد


پس از پایان جنگ تحمیلی و همزمان با آغاز نخستین سال‌های سازندگی کشور، توسعه صادرات غیرنفتی در اولویت‌های اصلی سیاست‌های کلان اقتصادی کشور، قرار گرفت. دستیابی به اقتصادی بدون اتکا به فروش نفت و توسعه سهم محصولات صادراتی ایران یکی از برنامه‌های اقتصادی تمامی دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در 20 سال گذشته بوده و هست.

اخبار چاپ: سازمان توسعه تجارت ایران، تأسیس و راه‌اندازی مرکز مشاوره بسته‌بندی صادراتی را در دستور کاری خود قرار داده است. به گزارش اخبار چاپ، سازمان توسعه تجارت ایران در نظر دارد به منظور دستیابی به اهداف بلندمدت و تحقق برنامه‌های توسعه و ترویج این سازمان و همچنین در راستای ارتقای کمی و کیفی محصولات صادراتی غیرنفتی، مرکز مشاوره بسته‌بندی صادراتی را در درون ساختار اداری سازمان توسعه تجارت ایران دایر نماید.
پس از پایان جنگ تحمیلی و همزمان با آغاز نخستین سال‌های سازندگی کشور، توسعه صادرات غیرنفتی در اولویت‌های اصلی سیاست‌های کلان اقتصادی کشور، قرار گرفت. دستیابی به اقتصادی بدون اتکا به فروش نفت و توسعه سهم محصولات صادراتی ایران یکی از برنامه‌های اقتصادی تمامی دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در 20 سال گذشته بوده و هست.
حضور مسئولان، مدیران ارشد و تجار و بازرگانان ایرانی در بازارهای بین‌المللی و جهانی، مشخص کرد عرضه‌ی محصولات غیرنفتی در بازارهای بین‌المللی بدون توجه به بسته‌بندی و ارتقای کمی و کیفی این صنعت امکان‌پذیر نخواهد بود. علاوه بر این، چند سالی است که ارزش افزوده محصولات صادراتی و تولید ناخالص ملی نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار شده است و ایجاد روندی صعودی در ارزش افزوده حاصل از صادرات محصولات غیرنفتی ممکن نخواهد بود، مگر با توسعه همه جانبه‌ی صنعت بسته‌بندی.
لذا سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در عرصه‌ی صادرات ملی، اقدام به راه‌اندازی مرکز مشاوره بسته‌بندی صادراتی نموده است. گفته می‌شود این مرکز آمادگی ارائه‌ی هرگونه خدمات و مشاوره‌های تخصصی به صادرکنندگان را دارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۳ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: