مشکلات صنعت بسته‌بندی:
امنیت بازار در دستان تولیدکنندگان بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مجوز


بسته‌بندی صنعتی است که هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد و افراد بدون هیچ مجوزی اقدام به فعالیت در این زمینه می‌نمایند. واحدهای تولیدی بدون مجوز باعث نا‌امنی و بی‌ثباتی بازار در این صنعت شده‌اند.

محمد‌رضایی مدیر‌بازرگانی صنایع بسته‌بندی جمع در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: بسته‌بندی صنعتی است که هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد و افراد بدون هیچ مجوزی اقدام به فعالیت در این زمینه می‌نمایند به همین دلیل محصولات کیفیت لازم را از دست می‌‌‌‌‌‌‌دهند.
وی تصریح کرد: متاسفانه مشکل عمده تولید‌کنندگان در این صنعت، بازاریابی و عدم امنیت بازار است. واحدهای تولیدی بدون مجوز باعث نا‌امنی و بی‌ثباتی بازار شده‌اند.
مدیر بازرگانی صنایع بسته‌بندی جمع گفت: با وجود آنکه مشکلات و موانعی برای تولید‌کنندگان به منظور تهیه ماشین‌آلات جدید بسته‌بندی وجود ندارد، لیکن ناامنی در بازار مانع از سرمایه‌گذاری‌های مجدد می‌شود. رقابت در قیمت، با تولیدکنندگانی که با ابتدایی‌ترین وسایل و ماشین‌آلات اقدام به بسته‌بندی محصولات می‌کنند مشکل است و قیمت در بازار را به چالش می‌‌اندازد.
محمد رضایی خاطرنشان کرد: بحث افزایش ارزش افزوده باعث سردرگمی واحدهای صنعتی شده است؛ متاسفانه بسته‌های حمایتی وزارت بازرگانی، از تولیدکنندگان صنایع، شفاف‌سازی نشده و تنها مورد ارائه شده از این بسته‌ها، وام بانکی با درصد معمول بازار می‌باشد. در این میان وزارت بازرگانی به عنوان مسئول پاسخگو ،تصویب نشدن مصوبات تکمیلی را تنها دلیل می‌‌‌‌‌‌داند.
وی گفت: ایجاد اتحادیه مستقل در صنعت بسته‌بندی در صورتی موثر خواهد بود که قدرت اجرایی بالایی داشته باشد تا بتواند به مشکلات در این صنف به صورت گسترده رسیدگی نماید.
مدیر بازرگانی صنایع بسته‌بندی جمع افزود: با توجه به این امر که حضور در نمایشگاه مواد غذایی ازبکستان برای تمام تولیدکنندگان سراسر دنیا آزاد می‌باشد اما متاسفانه برای دریافت ویزا جهت حضور در نمایشگاه مواد غذایی با مشکل روبرو شدیم و دولت ازبکستان به سختی با ویزای تولیدکنندگان ایرانی موافقت نمود

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱ مهر


گلنار

اطلاعات جالب بود.. ممنون





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: