سررسید ویژه تاریخچه‌ی صنعت چاپ
روز به روز با صنعت چاپ


نخستین سررسید با ابعاد 70 در 100 سانتیمتر و انعکاس تاریخچه و رویدادهای مهم صنعت چاپ در پاورقی، توسط محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفدهمین نمایشگاه چاپ و بسته‌‌‌‌‌‌‌‌بندی تهران افتتاح شد

حسین صادقیان مدیر عامل شركت نقشینه مشاور ، طراح ، و مجری چاپ و تبلیغات در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت : صنعت چاپ دارای تاریخچه و قدمتی به پهنای تاریخ ایران دارد ، تاریخی كه توانست در دوره هخامنشی شكل برتری یابد و از آن برای نوشتن و تكثیر استفاده شود و یا در دوره مانی نقاش؛ برخی مورخان ردپایی از چاپ كتب و نقاشی‌های مانی پیامبر را یافته‌اند. اطلاع و آگاهی از این دوره‌‌ها برای تمامی صنایع مفید بوده و خواهد بود .
مدیر عامل شركت نقشینه افزود: در سالهای اخیر تعداد كثیری سررسید و تقویم ، تهیه تولید و منتشر شده روانه بازار می‌گردند. ماههای پایانی هر سال ، بازار اصلی سررسید را پدید می‌آورد . تقاضای خرید از این سررسیدها به حدی است كه چاپخانه‌داران چینی را نیز به طمع انداخته ، بخش قابل توجهی از سررسیدهای شمسی را در ابتدای سال به كشور وارد می‌كنند. نكته اصلی اینجاست كه متأستفانه علی‌رغم این توصیه انبوه و اهتمام چاپخانه داران به كمیت و فراوانی سررسیدها، توجه چندانی به محتوا و مناسبت های آنها نمی‌شود .
از طرف دیگر همانطور كه اشاره شد، اطلاع و آگاهی نسبت به رویدادهای صنعت چاپ كشور، امری ضروری و بایسته است. از این‌رو دست‌اندركاران شركت چاپ و تبلیغات نقشینه پس از بررسی‌ها و مطالعات كارشناسی و علمی، بر آن شدند تا سررسید‌ها و تقویم‌هایی را با انعكاس تاریخچه فرا صنعت چاپ تهیه نموده وبه زیور طبع بیارایند.
وی در ادامه یادآور شد: توجه مسئولین و مدیران نقشینه موجب شد سالنامه‌ای منتشر شود كه تاریخچه صنعت چاپ را به صورت موجز و كوتاه در بر داشته و بهترین اطلاعات و رخدادهای تاریخی صنعت چاپ را بر اساس تطبیق زمانی در هر صفحه منعكس نماید.
حسین صادقیان در بخش پایانی این گفتگو تصریح كرد :هفتمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات ، بازار یابی و صنایع وابسته فرصت مغتنمی را در اختیار شركت نقشینه قرار داد. ما موفق شدیم در این نمایشگاه با تعداد قابل توجهی از مخاطبان خود ارتباط برقرار نموده و سررسید را معرفی كنیم .با توجه به نقش و اهمیت این نمایشگاه ،بر آن شدیم تا محصول خاصی رو به صورت سمبلیك ارائه نماییم . لذا سالنامه طراحی شده‌ی صنعت چاپ را در ابعاد 100×70 سانتیمتر (بزرگترین سایز در چاپ افست ) چاپ كرده و در نمایشگاه عرضه نماییم این اقدام موجب شد تا بیشترین تأثیر‌گذاری را بر مخاطبان و بازدید كنندگان داشته باشیم

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۳۱ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: