صنعت چاپ در حفاظت از محیط زیست:
اعطای جایزه حفاظت از محیط زیست به اتحادیه گراورسازان آمریکا


اتحادیه گراور‌سازان آمریکا موفق به دریافت جایزه Sustainabilitg از انجمن FPPA گردید. این جایزه به موسسات و نهادهایی اهدا می‌شود که اقدامات در خور توجهی را در راستای حفاظت از محیط زیست و استفاده از منابع و انرژی های برگشت پذیر انجام داده می‌شود
به گزارش اخبار چاپ و به نقل از منابع خبری آگاه: اتحادیه گراورسازان آمریکا موفق به دریافت جایزه Sustainabilitg از انجمن FPPA گردید. این جایزه به موسسات و نهادهایی اهدا می‌شود که اقدامات در خور توجهی را در راستای حفاظت از محیط زیست و استفاده از منابع و انرژی‌های برگشت پذیر انجام داده می‌شود. Sustainabilitg، بیان‌گر مفهوم استفاده و بهره‌برداری از منابع و انرژی‌هایی است که حداقل آسیب را به محیط زیست وارد می‌نمایند. بهره‌برداری از منابع انرژی‌هایی است که حداقل آسیب را به محیط زیست وارد می‌نمایند. بهره‌برداری از منابع انرژی قابل بازگشت نیز از دیگر مفاهیم این جایزه است.
انجمن FPPA یا انجمن پلیت‌سازان فلکسو گرافی (تولیدکنندگان پیش از چاپ فلکسوگرافی)، مسئول اهدای این جایزه است. انجمن پلیت‌سازان فلسکوگرافی آمریکا، در همایش سالانه خود در ایالات فلوریدا _ فوریه 2010 میلادی، Sustainabilitg را به اتحادیه گراورسازان اهداء نمود. سیاستگذاری FPPA برای اهدای جایزه مذکور به گونه‌ای است که عملکرد، خلاقیت، ابتکار و اقدامات کمپانی‌های گوناگون را طی یکسال زیر نظر می‌گیرند. در پایان هر سال میلادی کلیه‌ی اقدامات کمپانی‌ها مورد ارزیابی کارشناسی قرار می‌گیرند. پس کمپانی‌هایی که اقداماتی را در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست، عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای و پیشرفت، ترقی و توسعه صنعت ساخت پلیت‌های فلکسوگرافی انجام داده اند، انتخاب شده و به بهترین و جامع ترین آن ها جایزه Sustainabilitg اهدا می گردد.
اتحادیه گراورسازان آمریکا در سال گذشته میلادی (2009)، اقدامات ارزنده و موثری را چه در حوزه ی حفاظت از محیط زیست و چه در زمینه توسعه و پیشرفت صنعت پلیت سازی به انجام رسانده است. یکی از چالش های اصلی و همیشگی صنایع در سالها و دهه های اخیر، استفاده از منابع انرژِی برگشت ناپذیر و سوخت های فسیلی است. در اثر استفاده بی رویه و بیش از حد از این منابع، بحران زیستی بسیار خطرناک و غیر قابل حلی برای انسان در کره زمین پدید می‌آید. بحرانی که زندگی انسان را به شدت تهدید می‌کند.
بدین جهت و برای حفاظت و حراست از منابع انرژی موجود، چند سالی است که موسسات و نهادهای صنعتی پیشرو، سوخت مورد استفاده در سازمان های خود را تغییر داده و از منابع قابل بازگشتی چون باد، هیدروژن و ... استفاده می کنند .
اتحادیه گراورسازان آمریکا نیز در همین راستا طی سال 2009 میلادی، 25 درصد از انرژی مورد نیاز خود را به وسیله انرژی باد تامین نمود.اتحادیه گراورسازان با خریداری این حجم از انرژی بادی، موفق شد از انتشار مقادیر فراوانی گاز گلخانه ای جلوگیری به عمل آورد. مسئولین اتحادیه گراورسازان آمریکا بنا دارند با خریداری و استفاده مجدد از انرژی سبز باد، از هدر رفت منابع برگشت ناپذیر و تولید و انتشار گارهای گلخانه ای جلوگیری به عمل آورند.
گفتنی است این اتحادیه تصمیم دارد ظرف مدت چهار سال تمامی انرژی مورد نیاز خود (100 درصد) را از طریق باد تامین نماید. از دیگر اقدامات اتحادیه گراورسازان در راستای حفاظت از محیط زیست ،نحوه ی تجهیز و نوسازی دفاتر این اتحادیه است . به علت وسعت فعالیت ها و برنامه های این اتحادیه، مسئولین ناگذیر شدند طبقات و دفاتر دیگری را جهت فعالیت و تحقق برنامه ها فعال نموده و تجهیز کنند. لذا بدین منظور و برای بهسازی دفاتر از وسایلی استفاده کردند که حداقل زیان را برای محیط زیست داشته باشند.به عنوان نمونه استفاده از کابینت های چوبی که قابلیت بازگشت به چرخه طبیعی را دارند، استفاده از سفال های قابل بازیافتی در سقف ها و نصب کف پوش هایی
که تا 50 درصد امکان بازیافت دارند، در زمره اقدامات تجهیزی و زیست محیطی اتحادیه گراورسازان آمریکا است
اتحادیه گرآور سازان آمریکا علاوه بر اقدامات فوق از مسئولیتاصلی و ماموریت مهم خود نیز غافل نشده و در راستای توسعه ،پیشرفت و ارتقای صنعت پلیت سازی نیز اقدامات موثری داشت.
یکی از بارزترین اقدامات این اتحادیه استفاده از پلیت های فرترپلیمری و پلیت های (I) است . گرچه استفاده از این نو پلیت ها خود در جهت حفاظت از محیط زیست می باشد بدین گونه که کربن تولیدشده توسط مواد آلی موجود در این
پلیت ها بسیار کمتر از نمونه های مشابه است و در نتیجه اثرات بجای مانده از کربن ها نیز در پلیت های فتوپلیمری مایع و پلیت های (I) بسیار کمتر است.زیرا فرم های پلیمری در این نوع پلیت ها؛تنها در قسمت های عکس دار به کار می روند. از دیگر مزایای این پلیت ها می توان به حذف و عدم استفاده از مرکب های آلی فرار (UOC) از سیستم چاپ آنها اشاره کرد. این قابلیت موجب می شود تا شستشوی پلیت ها به سادگی و سهولت صورت گرفته و نیازی به استفاده از حلال های برگشت ناپذیر نباشند. با عدم استفاده از از مرکب های UOC ، پلیت ها را می توان با آب و صابون شست در نهایت چنین اقدامات و تلاش هایی موجب شد تا اتحادیه گرآورسازان آمریکا مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۹ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: