جهت تجهیز مخازن کتابخانه مجلس
انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت فرهنگ و كتابخانه مجلس


تفاهم‌نامه جدید بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و كتابخانه مجلس منعقد شد. پیرو مفاد این تفاهم‌نامه كتابخانه مجلس می‌تواند 200 جلد كتاب تا سقف 100 میلیون ریال در جهت تجهیز مخازن خود از انبار وزارت ارشاد انتخاب نماید.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی کتابخانه مجلس شورای اسلامی: طبق سنوات گذشته تفاهم‌نامه جدید بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی بهمن دری معاون وزیر ارشاد و كتابخانه مجلس به نمایندگی ریاست كتابخانه منعقد شد.
پیرو مفاد این تفاهم‌نامه كتابخانه مجلس می‌تواند 200 جلد كتاب تا سقف 100 میلیون ریال در جهت تجهیز مخازن خود از انبار وزارت ارشاد انتخاب كند و با توجه به امضای این تفاهم‌نامه كار انتخاب كتاب از انبار وزارت ارشاد از هفته آینده آغاز می‌شود.
بخش فراهم آوری کتابخانه مجلس نیز در چند روز گذشته جهت تکمیل منابع خود به خرید بیش از 400 عنوان کتاب از کتاب فروشی های کتب نایاب تهران اقدام کرده است. کتاب‌ های خریداری شده در موضوعات تاریخ به خصوص تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ پهلوی، ادبیات، كتاب‌های درسی قبل از سال 1320 شمسی و تعدادی كتاب در موضوع فقه و حدیث است. از نمونه‌های این كتب می‌توان به "نامه‌ای به رضاشاه پهلوی" نوشته سید احمد سكاكی، "راهنمای مأموران اصلاحات ارضی"، "تاریخ طلایی عصر درخشان ‌پهلوی" در كتاب فرمان چاپ، انتشارات روزنامه سیاسی فرمان، "محاكمات و خاطرات زندان سیدجعفر پیشه‌وری در زندان شاه"، "دو خاطره از زندان در میهمانی حاجی آقا" و "حاكمیت ملی بر نفت در ‌پنجاه سال شاهنشاهی پهلوی" و... اشاره كرد.
در میان كتاب‌های خریداری شده مجله قدیمی وزارت عدلیه، در سال 1312 و مجله ماهنامه ملل خاورمیانه به چشم می‌خورد.
شركت در نمایشگاه دفاع مقدس در اصفهان جهت تكمیل منابع كتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و خرید كتاب از ناشران قمی از برنامه‌های آتی بخش فراهم‌آوری کتاب کتابخانه مجلس است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۹ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: