علی سبزی، در حاشیه نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران:
صنعت بسته بندی نیازمند اتحادیه ای مجزا است


تغییر زمان برگزاری نمایشگاه مستلزم درایت و تدبیری است که متأسفانه کمتر در نزد مسئولین تصمیم گیر و برگزارکنندگان نمایشگاه مشاهده می شود.

علی سبزی عضو هیات مدیره شرکت شادمهر، تولیدکننده ماشین آلات و تجهیزات بسته بندی در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: با توجه به تغییرات زمانی و انتقال زمان برگزاری نمایشگاه از بهمن به شهریور ماه نیازمند اطلاع رسانی مناسب است. زیرا 16 سال است که مخاطبان تخصصی و عمومی عادت کرده اند که در بهمن ماه برای حضور در نمایشگاه حاضر شوند. به همین دلیل شرکت شادمهر از چند ماه پیش اقدام به این کار نموده و تمامی اصحاب و دست اندرکاران صنعت چاپ را از طریق پیامک مطلع کرد، اما باید متذکر شوم که این اقدام باید در سطح وسیع تری انجام شود که متاسفانه مسئولین نمایشگاه هیچگونه توجهی به این امر مهم نداشتند.
وی افزود: تغییر زمان برگزاری نمایشگاه مستلزم درایت و تدبیری است که متأسفانه کمتر در نزد مسئولین تصمیم گیر و برگزارکنندگان نمایشگاه مشاهده می شود. زیرا علیرغم تغییر زمان برگزاری، هنوز مشکلات بسیاری در این زمینه باقی مانده است. شهریور ماه زمانی است که بسیاری از خانواده ها یا درگیر سفرهای تابستانی هستند و یا درگیر ثبت نام فرزندان خود در مدارس و دانشگاه ها هستند. این موضوع نشان می دهد که مسئولین امر هیچ شناختی از نحوه برگزاری نمایشگاه ها و ملاحظات مربوط به آن ندارند.
وی گفت: صنعت چاپ و بسته بندی دو حوزه جدا هستند و بهتر است همانگونه که اتحادیه ای به نام چاپ وجود دارد اتحادیه ای به نام بسته بندی را نیز داشته باشیم برای تحقق این امر بسیار تلاش کردیم اما متاسفانه عدم همکاری و نبود بودجه این اقدام را به تاخیر انداخته است.
وی گفت: بسیاری از مشکلات بسته بندی از طریق توریست برطرف می شود زیرا توریست از زمانیکه پایش را در کشور مهمان می گذارد از آب معدنی، تغذیه،.... مواجه می شود که اگر در این میان محصول با کیفیت را در بسته های مناسب و برطبق خواسته های آن ایجاد کند در این صورت بعد از بازگشت توریست به کشور خود می توان امیدوار بود ، از نظر اقتصادی کشور شرایط بهتری را پیدا خواهد کرد.و در این بهبود شرایط اقتصادی تمام صنایع نیز نفع خواهند برد اتفاقی که در ترکیه چند سال اخیر رخ داده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۲۵ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: