رستم آبلایف، در حاشیه نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران:
محصولات ترکمنستان با برندهای ایرانی عرضه می شوند


در این نمایشگاه اکثر شرکت کنندگان ایرانی هستند، و به جز چند شرکت خارجی مابقی نمایندگانی بودند که در این نمایشگاه حضور داشتند. با این اوصاف توانستیم با شرکت آلمانی و چند نماینده مذاکراتی را داشته باشیم و بخشی از نیازهایمان را تامین نماییم.

رستم آبلایف معاون شرکت toy از ترکمنستان در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: شرکت toy از ترکمنستان شهر عشق آباد با هیاتی 17 نفره در هفدهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران شرکت کرده، نمایشگاهی که در تمام رمینه های صنعت چاپ و بسته بندی فعالیت نموده است و در این مدت کم توانستیم روابط سودمند و تنگاتنگی را با دست اندرکاران صنعت چاپ به وجود آوریم.
وی افزود: در این نمایشگاه اکثر شرکت کنندگان ایرانی هستند، و به جز چند شرکت خارجی مابقی نمایندگانی بودند که در این نمایشگاه حضور داشتند. با این اوصاف توانستیم با شرکت آلمانی و چند نماینده مذاکراتی را داشته باشیم و بخشی از نیازهایمان را تامین نماییم. امیدواریم در آینده از طریق مکاتبات بیشتر انعقاد قراردادهای مطلوبی را به وجود آوریم.
رستم آبلایف گفت: نمایشگاه بین الملل چاپ و بسته بندی تهران بیشتر در بخش بسته بندی فعال است و در این حوزه از رشد بالایی برخوردار بوده تا آنجا که توان رقابت با کشورهای همسایه و خاورمیانه را دارد.
وی خاطر نشان کرد :به طورکلی محصولاتی که از ایران به کشورهای دیگر صادر می شوند در پی فرستادن بهترین محصول و فرآورده خود هستند ،اگر خواهان فرستادن محصول با بسته بندی مناسب باشد در این صورت و با توجه به نیازسنجی، همانگونه که زعفران ،انار، خرما، پسته و...را به صورت خام اما با کیفیت می فرستند؛ این ویژگی را در بخش بسته بندی نیز لحاظ خواهند کرد
معاون شرکت toy در خصوص فرستادن محصولات فله ای به کشورهای خارج و بسته بندی آن محصولات که باعث از بین رفتن نام کشور مادر می شود گفت: ما نیز با این مشکل مواجه هستیم، کشور ترکمنستان بهترین نوع گوجه فرنگی را دارد که توانسته نائل به کسب نشان بین المللی طلایی و پلاتین شود . این محصول بعد از فرستاده شدن به ایران و دیگر کشورها با تغییر در بسته بندی و نام آن محصول روبرو می شود ،در این میان نامی از ترکمنستان و گوجه فرنگی آن باقی نخواهد ماند.
وی در پایان تصریح کرد: این یک قاعده کلی است کشور ترکمنستان گوجه فرنگی صادر می کند و در بسته بندی متغیر در کشوری دیگر با نامی دیگر به فروش می رود ،کشور گیرنده زعفرانی صادر میکند با نام دیگر به فروش میرود و این تغییرات همچنان ادامه دارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۲۵ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: