ركود بازار و تاثیر آن بر رونق نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران
عدم استفاده از LC ضربه بزرگی به تولیدكنندگان وارد كرده است.


هدف از برپایی نمایشگاه آشنایی با دستاوردهای جدید و خرید ماشین‌آلات و ابزار جدید است. به علت تحریم‌ها برای خرید دستگاه‌ها و ماشین‌آلات چاپ دچار مشكل شده‌ایم. عدم كاركرد سیستم‌های بانكی و استفاده از امكانات LC ضربه بزرگی به تولید‌كنندگان وارد كرده است.

حسین احمدی مدیرعامل شركت چاپ مادرول در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: شركت مادرول در تمام دوره‌های نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران حضور داشته و به خوبی متوجه روند نزولی كه نمایشگاه نسبت به دوره‌هایی ابتدایی در پیش گرفته، شده است. متاسفانه در دوره‌های جدید استقبال كمتری را از سوی شركت‌های خارجی شاهد بوده‌ایم؛ عدم استقبال كمپانی‌های خارجی خود عاملی است تا نمایشگاه ضعیف و كم‌بار باشد.
حسین احمدی افزود: تغییر زمان نمایشگاه بسیار مطلوب بود. دوره‌های گذشته عمدتا در فصل سرما برگزار خواهد شد و در روزهای برفی بازدید‌كننده كمتری حضور داشت. بعد از پایان نمایشگاه به دلیل نزدیك بودن نوروز مشكل جمع‌آوری سفارشات را داشتیم؛ تغییر نمایشگاه این مشكلات را مرتفع ساخت.
مدیرعامل شركت چاپ مادرول تصریح كرد: متاسفانه تحریم‌ها برای تولیدكنندگان مشكلاتی ایجاد كرده و بر روند ‌كاری آن‌ها تاثیر گذاشته است. طبیعی است سفارشات كمتر می‌شود و بازار با ركود روبرو است. تهیه مواد اولیه و ماشین‌های چاپ، كه بخشی از چرخه تولید هستند و درصد بسیاری از آن‌ها از بازارهای اروپایی تهیه می‌شد؛ به صفر رسیده است و بیشتر واردكنندگان به سمت خرید از كشورهای خاور دور تمایل پیدا كرده‌اند. طبیعی است مركبی كه از كمپانی‌های اروپایی خریداری می‌شود با مركب چینی قابل مقایسه نیست؛ و باعث كاهش كیفیت مواد اولیه و محصولات شده است. تمام این اركان مانند حلقه‌های زنجیر به هم مرتبط هستند و بر استقبال و رونق نمایشگاه تاثیر خواهند گذاشت.
وی بیان داشت: هدف از برپایی نمایشگاه آشنایی با دستاوردهای جدید و خرید ماشین‌آلات و ابزار جدید است. به علت تحریم‌ها برای خرید دستگاه‌ها و ماشین‌آلات چاپ دچار مشكل شده‌ایم. عدم كاركرد سیستم‌های بانكی و استفاده از امكانات LC ضربه بزرگی به تولید‌كنندگان وارد كرده است.
دستگاه‌های چاپ، ماشین‌آلات ارزان قیمتی نیستند؛ و همكاران بدون حمایت بانك‌ها این اعداد و ارقام را به صورت نقد ندارند در حال حاضر نیز بانك‌ها حاضر به اعطای وام نیستند.
شركت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی با هدف خرید ماشین‌آلات صورت می‌گیرد. زمانی كه قادر به خرید نباشیم در نمایشگاه‌های مختلف هم حضور نخواهیم داشت. این امر عدم استقبال از نمایشگاه‌های خارجی را به دنبال دارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۱ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: