پنجشنبه 18 شهریور، سالن وزارت كشور:
پنجمین جشن كارگران صنعت چاپ در كنار خانواده‌ها


پنجمین جشن بزرگ كارگران صنعت چاپ و خانواده‌های آنان، از ساعت 21 پنجشنبه، 18 شهریور‌ماه سال جاری در تالار بزرگ كشور برگزار می‌شود. هرساله در ایام نزدیك به روز ملی صنعت چاپ (11 شهریور)، سازمان‌ها، ارگان‌ها، و تشكل‌های دولتی و خصوصی برنامه‌ها و مراسم متعدد و گوناگونی را تحت عناوین مختلف برگزار می‌نمایند.

به گزارش اخبارچاپ، پنجمین جشن بزرگ كارگران صنعت چاپ و خانواده‌های آنان، از ساعت 21 پنجشنبه، 18 شهریور‌ماه سال جاری در تالار بزرگ كشور برگزار می‌شود. هرساله در ایام نزدیك به روز ملی صنعت چاپ (11 شهریور)، سازمان‌ها، ارگان‌ها، و تشكل‌های دولتی و خصوصی برنامه‌ها و مراسم متعدد و گوناگونی را تحت عناوین مختلف برگزار می‌نمایند. در این میان، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر امور چاپ، گوی سبقت را از دیگر سازمان‌ها ربوده و چند سالی است كه بر حجم، تنوع و گوناگونی برنامه‌های خود افزوده‌اند. فارغ از محتوا، فرم، قالب، اثربخشی و ضرورت هر یك از مراسم مذكور، چرایی برگزاری و دلایل اهتمام سازمان‌ها نسبت به این موضوعات قابل تامل است. دفتر امور چاپ طی سالیان گذشته مراسم متعددی را به مناسبت روز ملی صنعت چاپ طراحی و اجرا كرده است. برنامه‌هایی نظیر جشنواره ملی، مسابقات محصولات چاپی، همایش بانوان، جشن بزرگ كارگران و خانواده‌های كارگران صنعت چاپ و ... از آن جمله است. برخی از این برنامه‌ها با هدف كمك به توسعه و پیشرفت صنعت چاپ برگزار شده، بعضی از آنها به جلب توجه و آشنایی مدیران دولتی و نمایندگان مجلس با صنعت چاپ اجرا می‌شود و تعدادی از برنامه‌های دفتر امور چاپ نیز با هدف ایجاد جذابیت، سرگرمی و تكریم فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی طراحی شده‌اند. جشن بزرگ كارگران و خانواده‌های كارگران صنعت چاپ ایران در زمره برنامه‌های فرح بخش و شادی آفرین محسوب می‌شود.
نخستین دوره جشن بزرگ كارگران صنعت چاپ در سال 1385 برگزار شد كه با استقبال بی‌نظیر فعالان صنعت چاپ كشور و به خصوص بدنه كارگری آن روبرو شد. از آن پس در كنار دیگر برنامه‌های ویژه ایام روز ملی صنعت چاپ، جشن بزرگ كارگران نیز برگزار می‌شود.
این مراسم تبدیل به محفلی شده است تا كارگران زحمت‌كش صنعت چاپ ایران و خانواده‌های آنان بتوانند ساعاتی را به خوشی و شادابی سپری كنند. به طور قطع اگر بتوان چنین برنامه‌هایی را – البته در ابعاد كوچك‌تر – چندین نوبت در سال و در استان‌های مختلف برگزار نمود؛ علاوه بر ارتقاء كیفیت زندگی كارگران و خانواده‌های كارگران صنعت چاپ كشور، میزان بهره‌وری، كارایی و راندمان خروجی آنان نیز بالا می‌رود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۸ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: