مشکلات چاپخانه‌داران استان همدان از زبان رئیس اتحادیه‌
سودجویان و پایتخت‌‌نشینان کمر به انهدام صنعت چاپ همدان بسته اند


فرستاده شدن کارهای سفارشی استان همدان به تهران باعث شده‌ است تا مشکلات و معضلات عدیده‌ای را برای صنعت‌‌‌‌‌‌‌گران و چاپخانه‌‌‌‌‌دارن استان همدان به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وجود آورد.

مهدی زرگریان رئیس اتحادیه‌چاپخانه‌داران استان همدان در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: در حال حاضر کانون‌های تبلیغاتی مشکل و معضل اصلی چاپخانه‌داران استان هستند. اکثر کارهای سفارشی بعد از دریافت ،کانون‌های تبلیغاتی به علت نزدیکی و همجواری استان همدان به تهران آن‌ها را به چاپخانه‌های تهران منتقل می‌کنند. این امر موجب افت سفارش کار در استان شده است. حتی دستگاه‌های اداری نیز سفارشات خود را به افراد غیر‌متخصص و کانون‌های تبلیغاتی می‌دهند. در همین راستا چندین مورد شکایت توسط اداره‌های دولتی و شرکت‌های مختلف جهت دریافت دستمزدهای گزاف توسط اشخاص و دفاتر تبلیغاتی به اتحادیه تسلیم شده است. اما این کانون‌ها زیر نظر اتحادیه فعالیت نمی‌کنند و بسیاری از آنها متاسفانه مجوز فعالیت هم ندارند.
رئیس اتحادیه‌چاپخانه‌داران استان همدان تصریح کرد:به منظور سامان‌دهی دفاتر تبلیغاتی و کاهش مشکلاتی از این دست، تاکنون چندین نوبت مکاتبات اداری با اداره ارشاد داشته‌‌‌‌‌‌‌ایم، تا استانداری مانع فعالیت شرکت‌های بدون مجوز شود ولی تاکنون با عکس‌العملی از سوی استانداری روبرو نشده‌ایم.
وی در ادامه افزود: کمبود امکانات اعتباری و تسهیلات بانکی از دیگر معضلات چاپخانه‌داران استان همدان است.خوشبختانه اداره ارشاد همدان با چاپخانه‌داران همکاری‌های لازم را داشته و موافقت اصولی برای تاسیس چاپخانه‌های جدید را داده‌اند، موافقت‌نامه‌هایی که تنها یک سال فرصت دارد و چاپخانه‌داران باید در این فاصله زمانی تجهیزات خود را مستقر و نصب نمایند. اما به دلیل عدم همکاری بانک‌ها و نبود اعتبارات لازم، به زودی این موافقت‌نامه‌ها باطل خواهد شد.
مهدی زرگریان بیان داشت: در سال‌های گذشته در استان همدان نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی برپا بود، اما متاسفانه عدم استقبال شرکت‌ها و چاپخانه‌‌‌‌‌‌‌داران باعث شد تا از ادامه برگزاری نمایشگاه‌های استانی منصرف شده و فقط به بازدید از نمایشگاه بین‌المللی تهران اکتفا نماییم.
وی در پایان تصریح کرد: به عنوان بازدیدکننده هر‌ساله در نمایشگاه بین‌المللی تهران حاضر شده و شاهد دستاوردها و تکنولوژی‌ روز دنیا هستیم اما به نظر می‌رسد حضور کمپانی‌های خارجی در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران هر ساله کم‌رنگ‌تر می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۱۷ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: