گفتگو با کارشناس چاپ در اصفهان
کار با کیفیت بالا هنر استفاده مناسب از مواد اولیه است


هنر چاپ همانند دیگر هنرها است اگر آموزش نباشد؛ با بهترین مواد اولیه، باز هم تولید مطلوبی نخواهیم داشت. کار با کیفیت بالا هنر استفاده از مواد اولیه است.

محمد احمدی کارشناس چاپ در اصفهان و مدیر چاپخانه رحیمی در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: هنر چاپ همانند دیگر هنرها است اگر آموزش نباشد؛ هرچند با در اختیار داشتن بهترین مواد اولیه، باز هم تولید مطلوبی نخواهیم داشت. کار چاپی با کیفیت بالا تنها در گرو هنر استفاده و به‌‌‌‌‌‌‌‌کارگیری از مواد اولیه است. در واقع مدیریتی که همراه با آموزش باشد باعث بیشترین بهره‌وری است و این بیان‌گر لزوم وجود آموزش در صنعت چاپ می‌باشد.
وی افزود: هدف چاپخانه‌های اصفهان انجام کار با کیفیت و استاندارد مطلوب در سطح استان و مرکز کشور است و برای تحقق بخشیدن به این هدف، آموزش و شرکت در کلاس‌های پرینت‌پرموشن که توسط انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ برگزار می‌‌‌‌شود را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
مدیر چاپخانه رحیمی تصریح کرد: محصولات چاپی اصفهان نسبت به تهران از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست. علت این امر را شاید در کاستی‌هایی باید دید که روند کار را از حالت ایده‌آل خارج می‌سازد. قدر مسلم نداشتن فرهنگ کیفیت بالا، یکی از معضلاتی است که صنعت چاپ اصفهان با آن روبرو است. در واقع عدم آموزش مناسب باعث شده است هنر استفاده مناسب از مواد اولیه را در جهت بالا بردن کیفیت محصولات، در اکثر چاپخانه‌های استان نداشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در هفدهمین نمایشگاه بین‌‌‌‌‌‌المللی چاپ و بسته‌‌‌‌‌بندی تهران، اکثر چاپخانه‌داران اصفهان به علت رکود بازار، افت کیفیت و جهت‌دهی نمایشگاه به سمت تبلیغات شرکت نکرده‌اند. لازم به ذکر است که نمایشگاه استانی اصفهان در بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد. این نمایشگاه نیز متاسفانه نتوانسته خواسته‌های غرفه‌گذارن اصفهانی را تامین نماید.
کارشناس چاپ در اصفهان گفت: با وجود ماشین‌های ساده چاپی افست تک‌رنگ و تک‌ورق یا نهایت دو‌رنگ که در چاپخانه‌‌های اصفهان هنوز در حال کار هستند، نبود نیروی متخصص بومی و بی‌توجهی به آموزش نیروی متخصص چاپ از طراحی تا صحافی، نبود تشکلی که چاپخانه‌دارن را زیر چتر حمایتی خود بگیرد و عدم همکاری ارگان‌های مختلف از صنعت بومی چاپ استان، نبود سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذار در این خصوص، منجر به سلب اعتماد شرکت‌های تبلیغاتی ـ که دارای بیشترین سفارشات چاپی در استان هستند ـ شده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۱ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: