با همکاری سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و یونسکو صورت می‌گیرد:
فراخوان اولین جشنواره "تصویر استاندارد"


سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با همکاری معاونت پشتیبانی و توسعه نیروی انسانی در نظر دارد تا نخستین جشنواره تصویر استاندارد را با حضور هنرمندان در چهار بخش پوستر، عکس، کاریکاتور و فراخوان برگزار کند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با همکاری معاونت پشتیبانی و توسعه نیروی انسانی در نظر دارد تا نخستین جشنواره تصویر استاندارد را با حضور هنرمندان در چهار بخش پوستر، عکس، کاریکاتور و فیلم برگزار کند.
این جشنواره با توجه به اهمیت مقوله استاندارد در دنیا و اهتمام مسؤلان کشور به این حوزه امید دارد تا با شرکت هنرمندان به ارایه تصویر هنرمندانه‌ای از مولفه‌ها و دغدغه‌های پیرامون حوزه استاندارد مبادرت نماید.
هدف این جشنواره ارائه تصویری مبتنی بر مولفه‌های استاندارد و موقعیت‌های غیر استاندارد و ساز و کار بهبود وضع موجود برای رسیدن به وضعیت استاندارد است.
لازم به ذکر است که رییس کمیته اجرایی، حسین آزارشی، رئیس شورای دبیران علی‌اصغر کشانی، دبیر بخش پوستر شهاب اشتری دبیر بخش عکس سیدرضا عزیزی و دبیر بخش فیلم امیرحسین تاج‌بخش می‌‌‌‌‌‌‌‌باشد.
موضوع نخستین جشنواره "تصویر استاندارد" در 5 بخش استاندارد جامعه (زندگی فردی و اجتماعی)، استاندارد فرهنگ و آموزش، استاندارد بهداشت و سلامت، استاندارد اقتصاد و صنعت، استاندارد انرژی، استاندارد محیط زیست می‌باشد.
با توجه به شعار سازمان ایزو در سال ۲۰۱۰ با عنوان «استانداردها جهان را برای همه دست یافتنی می‌سازند» و نگرش ویژه این سازمان به «نابینایان» در پیام امسال ایزو، این بخش به شکلی ویژه برای تولید و ارائه آثار در نظر گرفته شده است.
شایان ذکر است در بخش پوستر هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۳ اثر برای شرکت در جشنواره ارسال نماید. برچسب مشخصات اثر، پشت پرینت A4 اثر، بالا، سمت راست چسبانده شده و تمامی آثار ارسالی می‌بایست در سایز ۱۰۰ در ۷۰ سانتی‌متر طراحی شده باشند و آثاری که کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر از اندازه مورد نظر باشند پذیرفته نخواهد شد.
چاپ آثار به عهده برگزار‌کننده خواهد بود. ارسال فایل آثار برای چاپ با مشخصات Tiff / CMYK / ۲۰۰ dpi به همراه پرینتA4 الزامی است.
پوسترها با نام خانوادگی به حروف انگلیسی کد گذاری خواهد شد.
هیات انتخاب و داوری بخش پوستر: ابراهیم حقیقی، پریسا تشکری، پدرام حربی هستند.
آخرین مهلت ارسال آثار: ۱۰ مهر ماه سال جاری می‌‌‌باشد که بر این اساس انتخاب و داوری آثار ۱۴ مهرماه و اسامی در روز افتتاح نمایشگاه24 مهرماه اعلام خواهد شد.
شرکت تمامی هنرمندان در این جشنواره آزاد است، پرینت آثار در بخش پوستر نباید قاب یا پاسپارتو شده باشد، ارسال اثر توسط هنرمندان به منزله‌ی قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی می‌شود و هیچ‌گونه مسوولیتی به عهده‌ی دبیرخانه نخواهد بود، هزینه‌ی ارسال آثار به عهده‌ی شرکت‌کننده است، تکمیل فرم شرکت در نمایشگاه و امضای آن الزامیست و ارسال اثر به منزله‌ی پذیرفتن تمام قوانین و مقررات جشنواره است. (فرم شرکت را می‌توانید از وب سایت جشنواره دریافت نمایید)، نام هنرمندانی که آثارشان توسط هیات انتخاب گزینش شده است در وب سایت جشنواره درج می‌شود،آثاری که فرم و برچسب‌های شرکت در نمایشگاه آن مخدوش و یا ناقص باشد، پذیرفته نمی‌شوند، به کلیه شرکت کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت و یک جلد کاتالوگ جشنواره اختصاص خواهد یافت و ...شرایطی است که باید شرکت‌کنندگان در ارئه آثار خود به آن‌ها توجه داشته باشند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۱ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: