آخرین اخبار از فعالیت‌های برگزار‌کنندگان نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران
رایزنی‌ها نتیجه‌ای نداد


به بهانه نزدیک شدن به پایان مهلت ثبت‌نام غرفه‌گذاران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، مصاحبه‌ای کوتاه با حسن قاسمی رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در خصوص کم و کیف نمایشگاه انجام دادیم.

حسن قاسمی رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: همه چیز برای برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران آماده است. برای حضور شرکت‌های خارجی و معتبر شرایط خاص و ویژه‌ای را فراهم کردیم و طبق رایزنی‌هایی که با نمایندگی‌های این شرکت‌ها در ایران داشتیم مشکلات و معضلات را جویا شده و نمایندگان مذکور خواسته‌هایشان را مطرح نموده و این درخواست‌ها به مسئولین نمایشگاه منتقل شد.
وی افزود: عمده درخواست‌های مطرح شده از سوی نمایندگان؛ در ارتباط با ورود ماشین‌آلات و استقرار آن‌ها است. با موافقت مسئولان نمایشگاهی مدت زمان قبلی برای ورود ماشین‌آلات افزود شده و به 10 روزه افزایش یافته است. اما مسئولین برگزاری نمایشگاه این تسهیلات را فقط برای یک سال در اختیار شرکت‌کنندگان و غرفه‌گذاران می‌گذارند و از سال آینده این تسهیلات قطع خواهد شد. در واقع رایزنی‌های انجام شده نتیجه مثبتی در برنداشت و اهداف ما تحقق پیدا نکرد.
رئیس اتحادیه لیتوگرافان به کاهش تعداد شرکت‌کنندگان بین‌المللی در هفدهمین نمایشگاه چاپ و بسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی اشاره کرد و گفت: کشور ترکیه یکی از شرکت‌کنندگانی است که هرساله در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی ایران حضور پررنگ و فعال داشته است اما در سال جاری به دلیل تغییر زمان نمایشگاه و مصادف شدن دو نمایشگاه در یک سال میلادی، در نمایشگاه این دوره شرکت نخواهد داشت. در این دوره حضور شرکت‌های خارجی کمتر از 50 درصد نسبت به سال گذشته شده است. زیرا شرکت‌های خارجی در هر سال میلادی فقط در یک نمایشگاه می‌توانند شرکت داشته باشند.
وی تصریح کرد: برای حل برخی از مشکلات از قبیل گرانی و بالا بودن قیمت‌‌‌‌‌‌ها، از مسئولین برگزاری نمایشگاه خواسته‌ شد تا صرفه‌جویی‌های لازم را انجام دهند تا بتوانیم برای شرکت‌کنندگان تسهیلات و امکاناتی را قائل شویم.
حسن قاسمی در ادامه افزود: برای وارد کردن ماشین‌آلات نو و کار نکرده با مشکل کمبود وقت روبرو بودیم و نتوانستیم خواسته‌های خود را عملی کنیم. هدف حضور گسترده ماشین‌آلات در نمایشگاه است تا از این طریق بتوانیم و برای تحقق این اهداف به سراغ ماشین‌آلات دست دوم نیز رفته‌ایم که متاسفانه تاکنون تحقق پیدا نکرده است.
حسن قاسمی بیان کرد: آمار شرکت‌هایی که تاکنون برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، 376 شرکت داخلی و 51 شرکت بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی است.که با توجه به فرصت باقی‌مانده امکان تغییر این آمار وجود دارد. فضای نمایشگاه این دوره 12هزار300 متر مربع ریالی و 1200 متر مربع ارزی در نظر گرفته شده است.
رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در پایان به برنامه‌های جنبی نمایشگاه اشاره نمود و خاطر نشان کرد: برنامه‌های جنبی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران شامل برگزاری سمینار با محوریت چاپ و کارگاه‌های آموزشی در مراحل چاپ و نشر است که جزئیات برنامه‌ها توسط اتحادیه‌های چاپخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌داران، لیتوگراف و صحاف و انجمن کاغذ و مقوای تهران اعلام خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۹ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: